Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de Deco X75 direct aansluiten op de ONT?

• December 29, 2025
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik probeer vandaag mijn deco x75 direct aan te sluiten op de ONT.

Vlan op 6 gezet, zowel dynamisch IP als PPOE met een random inlog en ww gebruikt maar ik krijg geen internet. Iemand nog tips in wat ik over het hoofd zie ?

Groeten

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@AnneWouter, dat is een mooi klusje voor de dagen tussen kerst en oudennieuw, of voor het begin van het nieuwe jaar.

In de Kennisbank hebben we een artikel die je daarbij kan helpen, met verwijzingen naar meer informatie:

Ik denk dat je met de stappen daar en op kpn.com/eigenmodem een heel eind komt 🙂

3 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 1, 2026

Welkom op de community ​@AnneWouter, dat is een mooi klusje voor de dagen tussen kerst en oudennieuw, of voor het begin van het nieuwe jaar.

In de Kennisbank hebben we een artikel die je daarbij kan helpen, met verwijzingen naar meer informatie:

Ik denk dat je met de stappen daar en op kpn.com/eigenmodem een heel eind komt 🙂

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Login pppoe sessie moet user/pass zelfde zijn en zonder spaties. kpn/kpn of internet/internet 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 1, 2026

Dankjewel allemaal het internet werkt foutloos.

Zelfs mijn TV aangesloten gekregen met een eigen router alleen duurt het wisselen tussen kanelen zo lang (beeld blijft zwart) dat hiervoor eigenlijk kpn router er alsnog tussen moet 😅

Iemand anders hier ook last van en is er een oplossing voor ? 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Zoek even naar igmp snooping deze moet aan. Tevens moeten de switches ook igmp snooping ondersteunen mogen die in het netwerk aanwezig zijn. Mogelijk dient er nog een igmp proxy ingesteld te worden in de deco