Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de TP Archer C7 gebruiken in plaats van de Experia Box V10?

  • 5 June 2024
  • 5 reacties
  • 82 keer bekeken

Hoi allemaal,

 

De Xperiabox loopt me qua management mogelijkheden in de weg en ik heb nog een “oude” C7 liggen. Volgens het orakel genaamd ChatGPT zou die ipv de xperiabox moeten kunnen. Echter loop ik tegen het feit aan dat zodra ik kies voor PPPoE bij de Archer er de vraag voor een account en wachtwoord komt. Beide heb ik niet en de helpdesk probeert me ondertussen van meer informatie te voorzien maar geven ook aan dat dit waarschijnlijk een vraag is voor TP-Link.

 

Weten jullie of mijn C7 inderdaad als vervanger kan dienen van de V10 en zo ja, hoe ik achter de gegevens kom om de C7 ook daadwerkelijk het internet te laten afhandelen. Er is hier glasvezel in gebruik en volgens de mij bekende informatie zou deze hardware er dus tussen mogen kunnen.

Hallo @Tinkerton , heb je het topic al doorgelezen over eigen apparatuur? Het gaat niet specifiek over jouw router, maar details zoals PPPoE komen wel aan bod.

Uit mijn hoofd maakte het niet zoveel uit wat je invult bij PPPoE, als je maar wat invult.


Als je geen vaste tv en geen vaste telefoon afneemt van KPN zou het moeten werken.

De inloggegevens mag je zelf verzinnen en invullen, als er maar wat staat @Tinkerton 


@N.N. Dat heb ik van de week geprobeerd. Had de C7 geen succesvolle aansluiting mee. Kan zijn omdat de Xperia nog in het netwerk hing, van de week nog eens een poging wagen.

 

@XS4-Arjan Van de week even doorgelezen, dank voor de info, heeft helaas niet het probleem opgelost. Ik twijfel hier, ivm een verbouwing, toch over te gaan op Ubiquity hun platform. Lijkt er volgens dat topic op dat mijn trefkans daar het grootst mee is.


Het heeft even mogen duren maar dat was ook nodig voor een aantal experimenten. In de TP-link Firmware voor de V4 Archer C7 is het niet mogelijk een verbinding tot stand te krijgen. Hierna OpenWRT geprobeerd met het zelfde resultaat; voordeel je router is unlocked. Nadeel; je router doet nog niet wat je wil dat ie gaat doen.

 

Hij krijgt een IPV6 mee, maar qua instellingen is het erg lastig om de juiste te vinden om hier ook daadwerkelijk wat mee te kunnen zonder extensief allerlei dingen aan te passen.


@Tinkerton 

 

De Archer BE800 werkt wel als je ‘m direct aan de ONT koppelt.

U dient dan een vlan omgeving op te zetten.

 

Hoe dat moet weet ik niet.

 

U dient wel bijna 500 euro af te tikken…

 

Ik heb deze dan in gebruik. Een prachtige router.


Reageer