Skip to main content

Ik heb niet kunnen vinden hoe ik vanuit dit aansluitpunt een experiabox zou moeten aansluiten, ik heb deze wandcontactdoos nog niet open gehaald.

 

Is het mogelijk om zelf een experiabox aan te sluiten op deze aansluiting of moet daarvoor een monteur langs komen?

contactdoos in questie

 

Deze aansluiting is niet geschikt voor KPN. Dit is een aansluiting voor een kabel van Ziggo bijvoorbeeld. U moet zoeken naar een telefoonaansluiting. Vaak in de meterkast.


In de meterkast heb ik geen mogelijkheden voor aansluitingen kunnen vinden, maar bedankt, worden dit soort aansluitingen ook in de ondervloer geplaatst?

 


Hi, welkom op het forum. 

Een aansluitpunt van ons ziet er als volgt uit en kan overal in je huis zijn geplaatst. Probeer dit dus op te sporen. Wanneer dit niet kan en wanneer je wel een bestelling hebt geplaatst, dan kunnen wij een monteur aansturen om het te achterhalen. 

 


Ik denk dat je het beste kan wachten tot @Noordzee jouw vraag ziet. 

Het lijkt net of er een satalietaansluiting al dan niet centraal in jouw huis is aangelegd en hij is waarschijnlijk de beste op dat gebied actief in dit forum. 

Overigens heb je er voor KPN niets aan. Voor KPN heb je het punt nodig waar de ADSL lijn binnenkomt en dan wordt afgesplitst naar telefoon en een boxje om je Experiabox op aan te sluiten,. 


De middelste aansluiting lijkt mij een GSO (Gereed voor Satellietontvangst).

Dan staat er boven op het dak een schotel voor het hele appartement.

Een GSO-aansluiting geeft je de mogelijkheid om alle kanalen die op de
doorgegeven satelliet beschikbaar zijn te ontvangen, maar wel met je
eigen satellietontvanger /abonnement.
 

De andere twee aansluitingen zijn standaard kabel-aansluitingen voor radio en TV. 


bedankt voor het helpen bij dit probleem

 


bedankt voor het helpen bij dit probleem

 

Heb je het nu wel kunnen vinden? 


bedankt voor het helpen bij dit probleem

 

Mijn reactie betrof dat de aansluiting is bedoeld voor satelliet, radio en TV. Maar daarmee heb je nog geen aansluiting voor jouw modem gevonden. Heb je al ergens in huis wat kunnen terugvinden? 


Ik heb nog geen aansluiting kunnen vinden, ik ben langs een Telecombinatie (ook kpn) geweest, die hadden geen idee wat ik er mee aan zou moeten. ik ben vanplan maandag of dinsdag hierover te gaan bellen met KPN.


Heeft u een kruipruimte? Daar iets te zien?


Ik ben ook benieuwd hoe dit is afgelopen.