Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een eigen Asus router gebruiken in plaats van de Box 12?

• 17 februari 2025
  • 9 reacties
  • 376 keer bekeken

Ik zou graag een eigen router willen inzetten in plaats van de kpn experia box v12 

Ik heb alleen internet van kpn, en zou graag een asus router willen. 

Mijn vraag is dus zou dit lukken ? En hoef ik alleen maar de vlan6 en pppoe in te stellen ? Of moet ik verder nog iets in instellingen doen ? 

En al laatste welke router zou je me hiervoor kunnen voorstellen ? Ik heb wifi nodig en hij moet direct op het nt kastje van kpn aangesloten worden 

Beste antwoord door Maikel Drost

Je router moet PPPoE ondersteunen via de WAN poort.

Vlan 6 tagged voor toegang naar internet.

user: kpn

pass: kpn

mocht je ooit tv willen gaan nemen moet je daarvoor ook nog een igmp proxy opzetten anders gaat tv niet werken 

Bekijk origineel

9 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 februari 2025

Echt helemaal niemand die mij hiermee kan helpen en wat suggesties voor me heeft ?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • 150 reacties
  • Antwoord
  • 18 februari 2025

mocht je ooit tv willen gaan nemen moet je daarvoor ook nog een igmp proxy opzetten anders gaat tv niet werken 

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 358 reacties
  • 18 februari 2025

in principe hoef je voor alleen het internet gebruik, inderdaad alleen pppoe en vlan6 hierop in te stellen.

ASUS heeft een vrij ruim assortiment aan routers. welke eisen moet die aan voldoen?

ikzelf heb een tijdje de AC68u gebruikt, maar dit is al een behoorlijk oud model welke ook niet meer ondersteund wordt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 februari 2025
Maikel Drost schreef:

Hoe weet ik of een router PPPoE ondersteund via de WAN en vlan6 ondersteund 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3456 reacties
  • 18 februari 2025
Jason9567 schreef:

Hoe weet ik of een router PPPoE ondersteund via de WAN en vlan6 ondersteund 

Kijk in de handleiding. Meeste gaming router van Asus ondersteunt geen VLAN, de rest wel.

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+3

Hi, 

Er is een post gemaakt hoe je eigen router te gebruiken i.p.v. de box 12! Deze post vind je hier!

Hopelijk kom je hier verder mee!

Groet,

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1014 reacties
  • 20 februari 2025

Hoi ​@Jason9567. Welkom op de KPN Community! 

Kom je er zo uit met de hulp die hier is geboden of zit je nog met vragen? Wat je ook altijd kunt doen is je vraag stellen in het topic wat ​@Bastiaan Sahetapy heeft gelinkt. Als je een router hebt gekozen, dan kun je daar altijd de verificatievraag stellen of deze geschikt is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 februari 2025
Arjan van KPN schreef:

Hoi ​@Jason9567. Welkom op de KPN Community! 

Kom je er zo uit met de hulp die hier is geboden of zit je nog met vragen? Wat je ook altijd kunt doen is je vraag stellen in het topic wat ​@Bastiaan Sahetapy heeft gelinkt. Als je een router hebt gekozen, dan kun je daar altijd de verificatievraag stellen of deze geschikt is. 

Hey bedankt, ik zal er eens kijken 

GrandM1961
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 30 reacties
  • 9 maart 2025

Hier kan je de beschrijving vinden om je asus router in te stellen voor KPN, in het verleden heb ik dat ook wel eens gedaan en het werkt.

Reageer