Skip to main content

Ik heb hier een Fritz!box 5590 deze kan rechtstreeks op glasvezel aangesloten worden. Ik heb ook een XGS-PON module. Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen.

 

Ik heb hier een Fritz!box 5590 deze kan rechtstreeks op glasvezel aangesloten worden. Ik heb ook een XGS-PON module. Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen.

 

Hallo @Hermann2411 zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

Succes


@Hermann2411 en op

https://fritzshop.nl/fritzbox/1356-fritzbox-5590-fiber-xgs-pon.html

staat nog meer nuttige informatie. 
Op nl.avm.de kun je ook veel vinden. 


Ok bedankt voor de info. Heeft iemand dit al gedaan? Ik ben benieuwt of alles goed werkt, vast telefoon, en TV. Hoe lang duurt het als ik via de Service Tool de registratie van de modem gedaan heb tot de verbinding actief is.

Volgens mij heeft dit JRe Slimmerik al gedaan. Voor enige suggesties hou ik mij aanbevolen. 


@Hermann2411 op dit forum is er een ander item, dat heb ik verder niet gevolgd. 
Ik heb daaruit begrepen dat je beter niet zelf rechtstreeks op de glasvezel zelf kunt aansluiten vanwege de kans op beschadiging van de vezel. 
Succes met het aansluiten. 


Ok bedankt, weet je toevallig welk item dit is. Ik heb vandaag al hier en daar gekeken maar kon zelf direct niets vinden. Ik wil mij eigen zo veel mogelijk voor bereiden. Ik ga volgende week mee beginnen. Als het lukt zal ik in kort beschrijven hoe ik het een en ander gedaan heb.

Ik ben niet zo bang voor beschadigingen van de vezel. Ik gebruik de standard “FTU patch cover“ module te koop in de KPN winkel. 


@Hermann2411

Ik heb hier een Fritz!box 5590 deze kan rechtstreeks op glasvezel aangesloten worden. Ik heb ook een XGS-PON module. Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen.

 

Hallo @Hermann2411 zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

Succes

 

misschien heb je hier iets aan

of

 

Admin: quote toegevoegd voor een volledig antwoord.


FTU patchcover

 


Vanochtend 7:30 aanvraag via servicetool ingediend om eigen ONT te kunnen aansluiten.

Om 12:30 werd ik door KPN gebeld dat het nu kan gebeuren. Door mij aangegeven dat ik net aan het lunchen ben en gevraagd of dat niet wat later kan. Dat was geen probleem. Wij hebben toen om 13:30 afgesproken. Ik zou daarnaar een SMS krijgen als het in orde was. U begrijpt al geen telefoontje en ook geen SMS.

Ik heb nu wederom een nieuwe aanvraag ingediend. En ik hoop dat nu wel alles lukt.


Eindelijk ook glasvezel in huis!

Ik heb een FritzBox 5590 met XGS-PON aansluiting besteld, maar de toegestuurde documentatie van FritzShop, lijkt het erop dat IPTV niet zou gaan werken.

Ondersteund XGS-PON geen VirtualLan, want dat zou de reden kunnen zijn dat je geen IPTV kunt gebruiken?

En komt daar een oplossing voor?


Ik heb contact met AVM. De 5590 werkt nog niet optimaal op fiber met XGS-PON aansluiting. Er komt een oplossing. Neem rechtstreeks contact op met 020-3220022.  Dan weet je het zeker of IPTV gaat werken. 


Bedankt, zal ik doen!

 


Ik heb hier de FB 5590 probleemloos werken met een Patchcover.

Er was verteld dat het hier een XGS PON netwerk was…..dit was niet zo maar gewoon AON.

Het draait super, echter alleen een SFP module over :-(


Allen, er is vandaag een Labor Firmware gepubliceerd voor de FRITZ!Box 5590 en FRITZ!Box 5530. Deze Labor Firmware wordt dringend aanbevolen, met name als je gebruik maakt van XGS.Pon. Zie https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

AVM GmbH for ICT

Eric van Uden


Eric,

Bedankt voor de info. Ik heb hem net installeert. Ik wacht tot KPN het Modem-ID registreert heeft. Dat zal morgen wel zijn. Even duimen dat het lukt.

Gr

Hermann


Eric,

Vandaag de FRITZ!Box 5590 via een XGS-PON glasvezel activeert. Alles werkt perfect. Ik had wel wat problemen met de vaste telefoon lijnen. Maar dat heb ik intussen ook opgelost. Moet nog een aantal Repeaters via Mesh laten werken. Maar dat is voor na de tee.

 


Te snel de conclusie getrokken dat alles perfect werkt. Maar vandaag een speedtest gedaan. De speed up en down is niet in orde.

Download tussen 730 en 750 Mbps

Upload tussen 175 en 200 Mbps

Dit is gemeten met een vaste UTP kabel op de Fritz!box 5590 aan een PC met 1GB netwerkkaart.

Uiteraard heb ik vanochtend direct met KPN-Plus gebeld. Die vertelden mij dat in der daad iets niet in orde is. De demping is niet op orde. En dat konten ze ook al bij eerdere gebeurtenissen zien. 

Ze vertelden mij ook dat ik eerst weer het het KPN modem moest activeren eerder kunnen ze niets doen. Maar dat kan ik niet meer. Ik kan geen andere meer registreren. mij werd verteld dat dit alleen maar door KPN gedaan kan worde. Maar de Genexis ONT was al 2 keer vervangen. Een tijdje was ook alles in orde maar dan ging de snelheid weer omlaag. Dat is ook een van reden dat ik naar een Fritz!box 5590 over ging. Heb nu eenmaal goede ervaringen met een Fritz!box.

Kan dit niet anders. En hoe lang gaat dit duren. 


Ik heb net de Genexis ONT weer samen met een Kpn medewerker activeert. Een medewerker van KPN gaf mij gelijk. Hij meet veel ruis op de lijn. Morgen tussen 15:00 en 17:00 komt een monteur om het op te lossen.

 


FTU patchcover

 

Hoi Herman, Onlangs glasvezel in de meterkast gekregen en vandaag het Genexis kastje ontvangen en gemonteerd. maar ik vind het helemaal niks dat ik een extra “tussensation” in mijn glasvezel heb zitten. Vroeger kreeg ik van XS4ALL altijd een prima modem. KPN bespaard daar natuurlijk op. Dus ik wil zelf een 5590 XGS PON kopen en de glasvezel daar direct op aansluiten.  Ik heb twee vraagjes.
Klopt het dat ik een GLASVEZELKABEL BLAUW-GROEN (SC-UPC/SC-APC) 2 METER nodig hebhttps://fritzshop.nl/home/1278-glasvezelkabel-blauw-groen-sc-upcsc-apc-2-meter.html

En waar bestel je die FTU patchcover?

 

Alvast dank!


Ik heb de FTU-TKU FTU patchcover direct op de kpnwebschop.com besteld. Er zit ook een glasvezel kabel aan vast. Je kan hem zo over de glasvezel kastje schuiven en de kabel in de glasvezel module van 5590 schuiven. Voor dat je hem aansluit wel eerst de nieuwe labor firmware installeren.

Glasvezelkabel niet extra bestellen zit aan patchcover.


Dank voor je snelle reactie. Maar het lijkt erop dat ik deze niet kan vinden op kpnwebshop.com 

P.S. Balen dat je gezeur hebt (hopelijk verleden tijd?) met ruis op de lijn.


Heb jij misschien een link naar het juiste artikel?

https://www.kpnwebshop.com/zoeken?q=patchcover

 


Als je naar ftu patchvover op internet zoekt dan vind je hem bij kpn


Ik denk dat 'm mnaar bij de Fritz shop bestel. Bij KPN kan ik geen passende foto of omschrijving vinden. Erg slecht en je weet zo niet precies wat je krijgt lijkt mij.

 

Dit is wel duidelijk:

https://fritzshop.nl/glasvezel/1372-glasvezel-patch-cover-tk01-incl-sc-apcsc-pc-glasvezelkabel.html


Ik zal je na 8 uur de link sturen


Dit is de link. Dat andere hoef je niet bij te bestellen. 

FTU-TK01 FTU patchcover SC/APC - KPN Webshop


Thanks!

Heb jij inmiddels een goede up / down snelheid?
Functioneert de 5590 verder goed?

IPTV ook in orde?