Skip to main content

Ik heb in mijn schuur eenĀ Avantech LR77 v2 4G router staan met een module om verschillende metingen door te sturen naar mijn computer in mijn huis. Dit wil ik doen via een OpenVPN verbinding of eventuele andere tunnel.

Ik loop nu tegen het probleem dat (hoogstwaarschijnlijk) de Experiabox mijn VPN verbinding tegen houdt. Ondanks dat heb ik door middel van een port forwardĀ een PPTP verbinding proberen te maken naar een router die ik achter de Experia heb geplaatst en dit werkt wel! Maar helaas ondersteunt de Avantech LR77 v2 geen PPTP verbindingen, te gebruiken verbindingen zijn:Ā IPsec, OpenVPN and L2TP.

Nu mijn vraag of iemand dit probleem herkent en mogelijk een oplossing heeft voor het probleem?

Hallo @Michael.smildeĀ 

Ā 

Als ik het goed begrijp wil je een VPN verbinding vanuit de Avantech opzetten naar de 2de router achter de EB v10?

Als PPTP (moet je niet willen gebruiken want onveilig) lukt dan zou OpenVPN ook moeten lukken (L2TP/IPsec is wat lastiger via 2 routers), welke heb je geprobeerd en welke portforwards heb je daarvoor in de EB v10 ingesteld of heb je een DMZ ingesteld naar de 2de router?


Staat die schuur ver weg van uw huis ofzo? Waarom niet gewoon WiFi gebruiken? Of nog beter gewoon een netwerkkabel?


Dankjewel @GeSp!

Dat klopt ik wil de VPN verbinding opzetten naar de Avantech naar de 2de router.
Op het internet zag ik al meerdere keren voorbij komen dat het PPTPĀ redelijk achterhaalt is maar dit was het enige wat ik aan de praat kreeg. Ik ga het nog eens proberen om de verbinding op te zetten met OpenVPN. De portforwards die ik nu erin heb staan zijn: port 1723 voor PPTP,Ā 1194 en 80Ā voor OpenVPN.


Helaas @Nick83, ik kan de schuur niet dichter naar mijn huis verplaatsen.


HelaasĀ @Nick83, ik kan de schuur niet dichter naar mijn huis verplaatsen.

Wat is de afstand dan?


DankjewelĀ @GeSp!

Dat klopt ik wil de VPN verbinding opzetten naar de Avantech naar de 2de router.

Ik lees 2 x "naar". Welke richting op wilt u de VPN verbinding maken?


DankjewelĀ @GeSp!

Dat klopt ik wil de VPN verbinding opzetten naar de Advantech naar de 2de router.

Ik lees 2 x "naar". Welke richting op wilt u de VPN verbinding maken?

Excuus, ik bedoel van de Advantech naar de 2de router. Wat is daarbij het verschil als dit omgekeerd zou zijn, van de 2de router naar de Advantech?
De tweede router is overigens een Draytek Vigor2927.


Is het nog gelukt, @Michael.smilde?


Reageer