Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik eigen Fortigate modem aanmelden op netwerk?

• May 9, 2026
  • 3 reacties
  • 21 keer bekeken

Vandaag modem ontvangen, maar ik wil mijn Fortigate gebruiken als ‘modem’.

Dit in verband met WAN IP direct op Fortigate wat met het routed modem niet zal lukken.

Ik heb begrepen dat ik VLAN 6 zal moeten gebruiken voor internet.

Wat ik niet duidelijk heb kunnen vinden is met welk accountgegevens de PPPoE verbinding aangemeld moet worden.

In een PDF (KPN_Internet_Glasvezel_Specificaties_v20230123) kwam ik tegen:

PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv. internet / internet).

Zou simpel internet als gebr. naam en wachtwoord kunnen werken of dient het emailadres als MijnKPN account gebruikt worden?

Beste antwoord door TDN

Zowel het gebruikersnaam als wachtwoord dien je in te vullen. Maar wat er staat maakt volgens mij geen fluit uit

Men mag alles in 2 velden invullen, als maar niet leeg is. Deze is nog een overblijfsel uit analoge modem tijdperk, waar men moet identificeren. Nu weten de ISPs precies, wie de gebruiker is, deze user/password is obsoleet maar waarschijnlijk wil niemand aan de 20 jaren oude code veranderen.

3 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Zowel het gebruikersnaam als wachtwoord dien je in te vullen. Maar wat er staat maakt volgens mij geen fluit uit. ​@TDN weet dat beter.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 9, 2026

Zowel het gebruikersnaam als wachtwoord dien je in te vullen. Maar wat er staat maakt volgens mij geen fluit uit

Men mag alles in 2 velden invullen, als maar niet leeg is. Deze is nog een overblijfsel uit analoge modem tijdperk, waar men moet identificeren. Nu weten de ISPs precies, wie de gebruiker is, deze user/password is obsoleet maar waarschijnlijk wil niemand aan de 20 jaren oude code veranderen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 9, 2026

@Ik_combineer en @TDN bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Zal binnenkort kijken om de apparatuur aan te gaan sluiten.