Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik Fritz!Box 5490 als extra wifipunt koppelen aan Box 12?

• February 7, 2026
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

heb een kpn box 12 met 1 extra wifipunt.

over deze laatste ben ik niet erg tevreden.

Nu wil ik een fritzbox 5490 draadloos extra wifipunt  gebruiken naast de box 12.

Ik heb op beide toestellen het wps knopje ingedrukt maar ze vinden elkaar niet.

Wat doe ik verkeerd?

dank alvast

Geurt

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@pronkriddertje, wat ​@joey92 aangeeft klopt helemaal. 

de Box12 en een Fritzbox zullen nooit samen met elkaar werken in een wifi netwerk. de Fritzbox kun je dus ook niet via de Wifi verbinden aan de Box12. alleen met een bekabelde netwerk kabel krijg je de Fritzbox aan de praat op de Box12. deze zal dan een ander wifi netwerk uitzenden dan de Box12.

via deze link staat het een en ander beschreven hoe je dit eventueel kunt instellen. dit is dus alleen met een bekabelde netwerk kabel, via de wifi zal dit niet gaan werken.

Als je de Fritzbox apparatuur gaat gebruiken, is het aan te raden om de wifi van de KPN Box 12 uit te schakelen. Zodat er niet meerdere netwerken elkaar in de weg gaan zitten. 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • February 7, 2026

de Box12 en een Fritzbox zullen nooit samen met elkaar werken in een wifi netwerk. de Fritzbox kun je dus ook niet via de Wifi verbinden aan de Box12. alleen met een bekabelde netwerk kabel krijg je de Fritzbox aan de praat op de Box12. deze zal dan een ander wifi netwerk uitzenden dan de Box12.

via deze link staat het een en ander beschreven hoe je dit eventueel kunt instellen. dit is dus alleen met een bekabelde netwerk kabel, via de wifi zal dit niet gaan werken.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 10, 2026

Hallo ​@pronkriddertje, wat ​@joey92 aangeeft klopt helemaal. 

Als je de Fritzbox apparatuur gaat gebruiken, is het aan te raden om de wifi van de KPN Box 12 uit te schakelen. Zodat er niet meerdere netwerken elkaar in de weg gaan zitten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2026

dankjewel, 

duidelijk antwoord

GH