Goedemiddag, vanavond naar zoon die vanaf vandaag KPN glasvezel aansluiting heeft. Hij komt van Ziggo en de huidige Connect box wordt gebruikt als router in de meterkast met daarachter via ethernet een 1e deco in accespoint mode. De andere 2 deco’s zijn strategisch verdeeld over het huis (draadloos). Nu had ik het volgende idee, maar weet niet of dit gaat werken: Meterkast → experiabox ongewijzigd als router. Ik wil de 5ghz band uitzetten en alleen de 2.4 aanhouden vanwege ring deurbel op korte afstand meterkast. Dan vanuit de experiabox een ethernetkabel naar de huiskamer waar de 1e deco als accespoint komt te staan met daaraan een switch met aansluiting naar tv en ps4. Vervolgens de andere 2 decos draadloos verdelen over de woning. Gaat dit zonder problemen lukken?
Beantwoord
Hoe kan ik het beste de Deco accespoints aansluiten?
Beste antwoord door TDN
tremmaL1970 schreef:
Ze hebben geen tv ;-) kan het dan zoals geschetst?
Zonder TV kunnen ze het best de KPN modem niet gebruiken en de Deco's in router mode met de 1ste Deco als hoofd Deco in meterkast met de WAN instelling PPPoE en VLAN ID=6. De andere 2 Deco's kunnen bekabeld of draadloos verbonden zijn met de 1ste Deco
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.