Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik het Extra Wifi netwerk op 2.4 Ghz toevoegen voor mijn Sonos?

• June 9, 2025
  • 8 reacties
  • 86 keer bekeken

Goedemorgen,

ivm met een Sonos probleempje (rare harde geluiden bij wisselen van tv naar spotify of andersom) wil ik een apart 2,4 netwerk opgaan zetten om daar de Sonos op te zetten , ik zie dat sommige speakersĀ op 5 zitten en andere weer op 2.4 en hoop dat dit het probleem oplost.Heb de nodige info en links gevonden hier om dat in de het V10 modem en de wifi punten te doen (de zwarte superwifis) alleen is niet alles mij duidelijk, en voor ik er aan begin en niets het meer doet…

We hebben nu gewoon 1 wifi naam.. ooit ingesteld en alles wat we hebben draait daar op (dus ook de Sonos) begrijp ik nu goed dat ik straks een naam en ww voor de 2.4 ghz en dus ook apart voor de 5ghz een naam en ww moet aanmaken in de V10?Ā 
1 kan toch hetzelfde blijven?Ā 
als ik in het modem inlog zie ik bij SSID één nummer (zelfde nummer bij 2.4 en 5) en niet onze netwerk naam.. 

Ā 

zie er een beetje tegenop om hier aan te beginnen, helemaal als het voor mijzelf niet helemaal duidelijk is..Ā 

dank voor alle advies ook al lijkt het voor sommige voor de hand liggend.šŸ˜‰

groet

Mirjam

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Mirjam183, als je de oude software nog hebt op jouw V10 is het nog mogelijk om de 2.4 GHz en 5 GHz netwerken te splitsen met verschillende namen:Ā 

Als je ze daarmee een aparte naam geeft zou de Sonos met het 2.4 GHz kunnen verbinden. De optie ā€˜Extra Wifi’ is met deze software versie nog niet beschikbaar.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 9, 2025

Beste ​@Mirjam183Ā welke firmware heeft jouw V10 als je in wilt loggen via 192.168.2.254 ??

Een ouderwets inlogscherm of een inlogscherm met de afbeelding van je modem?

Ā 

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

hallo ​@JanDĀ 

Ā 

het ouderwetse inlog scherm zoals ik dat al jaren ken(dus nog niet de hier ook veel besproken update gehad).

grt

Mirjam

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 9, 2025

Beste ​@Mirjam183Ā log dan in op de modem en geef de 2.4-band een andere wifinaam (SSID) en wachtwoord en sla op, Dan moet je Sonos kunnen verbinden.

Succes.

Ā 

Lampjesman
Helper
  • Helper
  • June 10, 2025

Ik zou indien mogenlijk je Sonos bedraad aansluiten , ben je van alle ellende af , lukt dat niet dan helpt het soms door een extra wifi 2.4 erbij te zetten met bij IoT als netwerknaam , dit kan met zowel de experia als de superwifiĀ 

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Bedankt ​@JanDĀ 

​@LampjesmanĀ bedankt voor je reactie, bedraad lukt helaas niet, enkel de soundbar is bedraad., ik begrijp alleen dit stukje niet helemaal

:Ā met bij IoT als netwerknaamĀ 

Lampjesman
Helper
  • Helper
  • June 11, 2025

Oh ik heb alles wat IoT (internet of things) gebruikt zoals lampen deurbel Google speaker op wifi met IoT draaien , puur omdat ik die gescheiden van mijn thuisnetwerk wil hebben , dat extra netwerk is een gastnetwerk wat wel internet heeft maar geen toegang tot de rest in je huis heeft wel zo veilig toch?

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

​@LampjesmanĀ oh ja nu snap ik het. Eerlijk gezegd nooit van gehoord (gelijk gegoogled šŸ˜‰)

nou ik heb wat te doen, bedanktĀ 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 11, 2025

Hoi ​@Mirjam183, als je de oude software nog hebt op jouw V10 is het nog mogelijk om de 2.4 GHz en 5 GHz netwerken te splitsen met verschillende namen:Ā 

Als je ze daarmee een aparte naam geeft zou de Sonos met het 2.4 GHz kunnen verbinden. De optie ā€˜Extra Wifi’ is met deze software versie nog niet beschikbaar.