Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn Foscam camera benaderen buiten mijn interne netwerk?

• 2 april 2025
  • 8 reacties
  • 59 keer bekeken

Hallo, 

wie kan mij in jip en janneke taal uitleggen hoe ik mijn foscam camera in kan stellen zodat ik hem kan bekijken met 4g/5g verbinding? 

Via wifi lukt het wel als ik thuis ben maar zodra ik dit uitzet kan ik er niet meer op kijken 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Om welk type camera gaat het precies.

de camera kan je binnen het netwerk wel bereiken is dat op basis van het ip adres wat je hebt ingesteld in je App

• Nieuwkomer
  • 2 april 2025

Goedenavond 

dit zijn de camera met een nvr recorder erbij 

Foscam NVR Kit FN9108E-T4-2T (Zwart)

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Heb je de optie P2P deze zie ik in de handleiding voorbij komen. Dit is de makkelijkste optie. Anders wordt het een port forward in het kpn modem.  

• Nieuwkomer
  • 2 april 2025

Dat is allemaal gelukt via de app 

alleen krijg ik ze niet te zien als ik mijn wifi uitzet op mijn telefoon 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+3

P2P is er juist voor op heel gemakkelijk een verbinding op te zetten binnen als buitenshuis.

dus begrijp niet helemaal waarom het intern wel werkt. 
kan je een screenshot maken van je app en deze delen. 

• Nieuwkomer
  • 3 april 2025

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 3 april 2025

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Rickpaan. Goed dat je naar de Community komt voor hulp met het instellen van je Foscam apparatuur. 

Als het via de standaard app configuraties niet lukt om buiten je eigen netwerk de camerabeelden te zien, dan dien je denk ik toch bezig te gaan met port forwarding. Je maakt dan een opening in je modem, zodat je van buitenaf via een ingestelde poort toegang krijgt tot je camera. Zorg er wel voor dat er een goed (en niet standaard) wachtwoord wordt ingesteld op je camera, zodat niet iedereen van buitenaf zo bij je camerabeelden kan. Ik kan je hierin wat aanwijzingen geven en hopelijk kom je er dan verder mee. 

Deze pagina op de Foscam-website geeft aan dat je kunt inloggen op de Camera interface. Daar kun je bepalen welke poort je wilt gaan gebruiken in je modem om de camera op in te stellen. Dat dien je eerst in te stellen. Vervolgens ga je naar onze kennisbank toe waar uitgelegd wordt hoe je port forwarding instelt op je modem. 

Pak de instructie die hoort bij je modem en software en stel een port forwarding regel in voor de gewenste poort op IPv4. Daarna zou je camera toegankelijk moeten zijn van buiten je eigen netwerk. Als je er niet uitkomt, dan helpen we je graag verder. Probeer dan met screenshots te laten zien wat je instelt in de Foscam interface en hoe je port forwarding hebt ingesteld op je modem. 

Misschien denk ik ook wel te ingewikkeld hoor en is het op te lossen door de firewall instellingen aan te passen. Daar roep ik even de hulp van ​@Marlon92 voor in om daarover een advies te geven (en ook over de port forwarding). 

Reageer