Skip to main content

Hallo, 

Sinds vandaag ben ik aangesloten bij KPN. Ik heb een Box 12 modem en nu doen mijn smart lampen het niet meer. Ik heb begrepen dat hij automatisch wisselt van 2.4 naar 5 en dat ik 2 verschillende poorten moet maken. Maar ik als leek heb geen idee hoe ik dat moet doen. 

Hi @LK25! Het is inderdaad zo dat de Box 12 automatisch het juiste netwerk kiest. Voor waar dat niet goed gaat hebben we Extra Wifi gemaakt. 

Om dat aan te zetten ga je via het internet naar mijnmodem.kpn. Het wachtwoord om daar in te loggen staat achterop bij “Beheerderswachtwoord”. Als je bent ingelogd ga je bij “Wifi” naar “Instellingen”. Op deze afbeelding kan je een voorbeeld zien daarvan. 

Laat je hier weten of het daarmee lukt?


Dank je wel voor je reactie. Het is inmiddels na telefonisch contact met KPN gelukt!


Hier ook ineens het probleem. Werkte eerst wel na de overstap. Heb ook de extra geprobeerd, maar zodra ik weer terug ga, dan is het weer. Momenteel werken alleen de lsc producten niet.


@Marrrco wat bedoel je met “terug ga”? En wil je in de gebruiksaanwijzing van de LSC lampen kijken of de verbinding aan bepaalde eisen moet voldoen? 


Heb ivm de camera's wifi extra ingeschakeld met alleen 2,4ghz. De lampen ga ik in de loop van de week erbij zetten. En hou ik mijn oude wifi erbij. Moet ik eigenlijk nog wat met de wifi plus doen? Of wordt deze wifi extra automatisch versterkt?


@Marrrco de Extra Wifi blijft gewoon werken nadat je deze hebt aangezet. Hier hoef je verder niks voor te doen. Als je iets anders bedoelt met wifi plus, laat het dan hier weten. Als dit bijvoorbeeld gaat over de SuperWifi.


Ik heb het idee dat het signaal van wifi-extra minder sterk is dan de gewone via wifiplus. Daarom dacht ik dat er misschien nog wat gedaan moest worden om dat signaal net zo sterk te maken


@Marrrco de kans is groot dat het te maken heeft met het verschil tussen 2,4GHz en 5,0GHz. De 2,4GHz zal langzamer zijn dan de 5,0GHz maar wel een breder bereik hebben. 

Is dit wat je merkt?


Nee ik heb het over het aantal streepjes in de wifi. Deze in minder sterk bij de wifi-extra 


@Marrrco die streepjes zijn een indicatie. Ik zou daar niet te veel op kijken. 

Als je ook slechte verbinding hebt op die plaats dan is het iets om tijd in te steken. Als dat niet zo is zou ik me er niet blind op staren.