Skip to main content

Hallo,


mij heb een experiaV10 en enkele over-the-air apparaten zoals een printer, Sonos, Roomba etc  deze apparaten kon ik via mijn telefoon bedienen  

sinds een tijdje werkt dit bedienen niet meer. Het lijkt of de apparaten niet op de Experia meer zijn aangesloten. Hoe kan ik ze weer aangesloten krijgen?

dank voor jullie hulp!

Hoi @PatriciaAmst, welkom op ons forum!
Ik heb hier zo niet direct een verklaring voor! Is er iets veranderd aan de aansluiting? Een nieuw apparaat erbij of een instelling aangepast?
Kun je eens proberen een van de apparaten met een factory reset opnieuw in te stellen? Ik vermoed dat het daarmee wel weer goed te zetten is!


@PatriciaAmst, heb je het nog werkend kunnen krijgen?


Hoi Thomas nee helaas. Er zijn vier draadloze apparaten die niet meer op het netwerk kijken te ‘mogen’. Eerder had ik ze werkend verbonden met de WiFi router maar ze maken nu ineens geen verbinding meer. Factory reset heb ik geprobeerd. KPN ook gebeld maar die die geven aan dat de router werkt dus dat er geen andere ondersteuning mogelijk is. Maar als ineens vier apparaten niet meer draadloos bereikbaar zijn, ligt dat toch niet aan die verschillende apparaten maar aan de router? Ik vermoed dat er iets in de instellingen vd experia veranderd is maar heb er te weinig verstand van om het weer werkend te krijgen. 


Ik heb er helaas ook niet echt direct een verklaring voor. Bij de V10 kan het nog helpen je 2,4Ghz en 5Ghz wifi van elkaar te scheiden. Zo kun je er voor kiezen al je smart apparatuur op 2,4Ghz te houden. Dit wil deze problemen nog wel eens oplossen.

In het onderstaande Kennisbankartikel staat beschreven hoe je dit doet:

 


Opgelost! 
ik heb de twee versterkers gereset en dat deed de magie gebeuren: alle apparaten werken weer binnen mijn WiFi netwerk. 


Oh top! Fijn! Bedankt dat je de oplossing ook met ons deelt! 😊Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!