Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn sfp module registreren?

• July 31, 2025
  • 58 reacties
  • 456 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

58 reacties

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 31, 2025

Komt goed ik bel ze wel morgen . Eddy heb je eenige idee waarom upload niet boven 80 mps komt ?

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 31, 2025

uiteraard heb ik zat ideeen..   Alle switches en windows dozen even herstarten.   Klinkt raar mischien maar het helpt vaak enorm als alles met een schone lei start  :)  

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 31, 2025

Bij mij geeft speedtest momenteel 4033 down en 4085 up.   niet m,n beste resultaten…   daar moet jij strakjes ook zo uitkomen want je zit hier niet al te ver vandaan  :) 

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 31, 2025

Wat moet je precies doen om down en up zelfde resultaat geeft ik heb wel router opnieuw laten starten maar niet geholpen nog

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 31, 2025

Dat zijn dezelfde dingen die je doet als je via ethernet verbonden bent.   Je zorgt dat je netwerk kaarten precies de goede instellingen hebben..   uiteraard de laatste drivers..   je zorgt voor jumbo frames en afhankelijk van je pc offloading aan.    buffers zo veel en groot mogelijk zowel receive als transmit.   

En verder alles zoveel mogelijk uit qua onzin instellingen die netwerk kaart producenten er zo graag inzetten..  (groen netwerk) ..   

En je zorgt uiteraard voor dat je windows pc vers opgestart is en de dns cache gecleared is etc..    de gebruikelijke onderhoudstaken nadat er iets belangrijks is gewijzigd in je netwerk ..   

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

@Gamer-50 hoe is het met de verbinding na de laatste aanpassing 🤗  

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 1, 2025

Jammer genoeg niet gelukt het ip adres valt weg en terug heb weer kpn ont terug laten activeren  zaram SFP gaat terug ik heb gesproken met schenkict ik krijg fs SFP proberen 

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 4, 2025

Hoi heb een vraag je ik had zaram geruild met fs XGS-ONU-25-20NI zou dit met tp-link g800 router SFP+ werken zaram deed wel maar veel ip adres wegvalt daarom geruild en ik krijg deze week fs xgs-onu-25-20ni?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Hoi heb een vraag je ik had zaram geruild met fs XGS-ONU-25-20NI zou dit met tp-link g800 router SFP+ werken zaram deed wel maar veel ip adres wegvalt daarom geruild en ik krijg deze week fs xgs-onu-25-20ni?

We zijn benieuwd 🤗

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 4, 2025

Hoi Maikel heb je geen idee of die wel werkt

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 5, 2025

Het lijkt mij logisch dat die FS module hetzelfde gedrag geeft als de Zaram.   Ik denk dat er helemaal niets mis was met de Zaram..  maar dat de disconnects een andere oorzaak hadden waar je in al je haast om iets anders te bestellen aan voorbij bent gegaan.   

Maar laten we hopen dat ik ernaast zit en dat het probleem ineens verdwenen is met de FS.

Ik zal voor je duimen  :) 

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 5, 2025

Ik denk dat zaram module die ik had was niet goed defect ik heb nu kpn ont weer geactiveerd en wacht op fs module om te testen als ik binnen hebt laat weten hier 👍

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 5, 2025

Ik denk dat die Zaram prima is.  En ZEKER niet defect.  

We gaan het zien :)   

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 5, 2025

Ik had alles gedaan kabels gecontroleerd opnieuw ingeprikt valde telkens ip adres heb internet gezocht DHCP kan ook oorzaak zijn maar niks geholpen. KPN ont werkt nu al paar dagen en geen problemen . Ik wacht op fs xgs-onu-25-20ni ben benieuwd die is stabieler zeggen ze wel zullen zien

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Het vreemde is dat er veel meer gebruikers zijn die deze setup hebben en vlekkeloos werkend hebben gekregen. Wat je kan proberen is router default trekken. Zodat je een schone configuratie hebt. Dan als eerste je PPPoE opzetten en testen met default configuratie wie weet helpt het 🤗

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 6, 2025

Op tweakers heb ik informatie gevraagd en daar zeggen ze als zaram deed dan werkt fs xgs-onu-25-20ni ook 

Ik had maandag besteld bij schenkict en nog niet verzonden het duurt paar dagen zei de man weet niet waarom fs module zo lang duurt dan zaram verzenden 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 6, 2025

Hahaha..  jij pakt er gewoon uit wat je kunt gebruiken..  

gamer50 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:11:
Hoi hebben jullie geen idee of tie fs xgs-onu-25-20ni wel werkt bij tp-link SFP+ zaram deed wel maar had ip adres wegvalt onder 5 schonden

Als een Zaram werkt, gaat een FS ook werken. De vraag is alleen of het jouw probleem gaat oplossen. Klinkt namelijk eerder als een slechte verbinding. Dus connectors niet goed aan gedrukt, of slechte kabel etc.
De SFP vervangen zonder de oorzaak te achterhalen is een beetje met hagel schieten. Hopelijk lost het wat op voor je..

Het eerste wat ie zegt is niet zo boeiend..  dat de Zaram en de FS goed werken is al jaren bekend.   Gaat meer om wat ie erna zegt. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Ik heb fs xgs-onu-25-20ni ontvangen van schenkict ik had hem eerder gezegd dat ik heb gelezen dat je contact moet opnemen met fs com  serienummer aanvragen  hij zei dat krijg je van mij maar kpn servicetool zegt serienummer klopt niet heb mail gestuurd naar fs nog geen reactie 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Ach je word al goed geholpen zie ik.  als je snel reageert ben je over 5 minuten online op je nieuwe FS  :P  

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Ben al online heb pon id gekregen en geactiveerd nu doet internet stabieler en geen ip adres wegval meer 👍 😁 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Geweldig nieuws.   laat me de performance weten van dat ding. .   mischien koop ik er dan binnenkort ook 1..  :)  

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Tp-link G800 is het router geen shh of telnet alles doe je in het interface van router

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Kijk zo wil ik het zien dit is WiFi speedtest en op kabel volle 4gb

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Wifi vind ik niet belangrijk.   Gaat om bekabelde snelheid.   die moet 4080 4100 zijn.   

Qua wifi heb ik al hoger gehaald  :)