Skip to main content

Mijn huidige situatie is:

Experiabox v9(meterkast) hieraan een Netgear R7000(woonkamer) aangekoppeld met vaste kabel. De laatste werd gebruikt als router, alleen ik begin aan de max te raken. Aangezien ik ook ruim 30 smart lampen heb. 
 

We hebben achterin de tuin een overkapping geplaatst, alleen daar is het internetontvangst slecht. Er ligt een vaste kabel(met POE injector) vanuit de Experiabox naar de tuin. Hier is de kabel aangesloten op een 5 Ports poe switch(tbv camera’s) In de overkapping zitten ook 12 smart lampen.


Nou heb ik een TP-link AX73 gekocht. Deze wil ik plaatsen in de woonkamer, de R7000 wil ik plaatsen in de overkapping. 
 

Is het dan het beste om de AX73 en de R7000 in accespoint stand te gooien? En de Experiabox als router gebruiken. Zodat ik overal dezelfde SSID kan gebruiken. 

Of heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen? 

 

 

U kunt ook zonder accesspoint mode overal hetzelfde ssid gebruiken. De Netgear en de TP-Link werken sowieso toch niet samen. En daar veranderd wel of geen accesspoint mode niets aan.

Als de Netgear en de TP-Link ver genoeg bij elkaar uit de buurt staan, dan kan het goed kunnen werken. Als ze te dicht bij elkaar in de buurt staan, dan zou het kunnen dat uw mobiel nog verbonden is met de Netgear als u vlak naast de TP-Link staat.

Maar accesspoint mode is wel om een andere reden van belang. In router mode zouden apparaten die aan de TP-Link gekoppeld zijn de apparaten aan de Netgear niet kunnen zien / er verbinding mee kunnen maken. En visa versa.


Dus hoef ik verder niks te veranderen aan de modus van beide apparaten? Gewoon zelfde SSID geven en klaar?


Dus hoef ik verder niks te veranderen aan de modus van beide apparaten? Gewoon zelfde SSID geven en klaar?

Ik heb mijn reactie nog wat aangevuld inmiddels. 


U kunt ook zonder accesspoint mode overal hetzelfde ssid gebruiken. De Netgear en de TP-Link werken sowieso toch niet samen. En daar veranderd wel of geen accesspoint mode niets aan.

Als de Netgear en de TP-Link ver genoeg bij elkaar uit de buurt staan, dan kan het goed kunnen werken. Als ze te dicht bij elkaar in de buurt staan, dan zou het kunnen dat uw mobiel nog verbonden is met de Netgear als u vlak naast de TP-Link staat.

Maar accesspoint mode is wel om een andere reden van belang. In router mode zouden apparaten die aan de TP-Link gekoppeld zijn de apparaten aan de Netgear niet kunnen zien / er verbinding mee kunnen maken. En visa versa.


 

De afstand is een meter of 15, ze zitten zeker wel in elkaars “werkgebied”  Het liefste wil ik ervoor zorgen dat alle smart devices op hetzelfde netwerk draaien. 

Dus daarom dacht ik als ik de Experiabox als router gebruik en de andere 2 als access points dan heb ik alles op hetzelfde netwerk draaien. 

Ook omdat ik vanuit de Experiabox dus wel beide apparaten verbonden heb met vaste kabel.
 

Ik kan niet vanuit de woonkamer naar de overkapping met een vaste kabel. Dat ik bijvoorbeeld de AX73 als router zet en de R7000 als access point. 

 

 

 


Ik kan niet vanuit de woonkamer naar de overkapping met een vaste kabel. 

U heeft toch een kabel vanaf Experiabox naar de tuin?

Er ligt een vaste kabel(met POE injector) vanuit de Experiabox naar de tuin. 

Ik snap alleen het nut niet van die POE injector op deze kabel, maar dat terzijde.


Hoi @Robindebruin85 ,

Geen idee of je dat graag zou willen, maar het is mogelijk om je V9 om te ruilen voor een nieuwere.Je krijgt dan een V10(A) of Box 12.Dat kan via deze link: www.kpn.com/modemcheck

Maar de box 12 is momenteel zeker niet probleemloos, met webinterface problemen etc.Dus je zou ook zeker kunnen wachten, de V9 is nog een goed modem.Alleen krijgt die geen (beveiligings)updates meer en is er een kans dat sommige diensten over een tijd niet meer werken.


Ik kan niet vanuit de woonkamer naar de overkapping met een vaste kabel. 

U heeft toch een kabel vanaf Experiabox naar de tuin?

Er ligt een vaste kabel(met POE injector) vanuit de Experiabox naar de tuin. 

Ik snap alleen het nut niet van die POE injector op deze kabel, maar dat terzijde.


De Experiabox staat in de meterkast, ik heb vanuit de meterkast via kruipruimte een kabel lopen naar de overkapping onder de grond. POE injector ivm 2 POE camera’s in de overkapping en schuur. 
 

Ik heb ook vanuit de Experiabox dus een kabel via de kruipruimte naar de woonkamer. Alleen geen vaste kabel tussen de woonkamer en overkapping. 


De Experiabox staat in de meterkast, ik heb vanuit de meterkast via kruipruimte een kabel lopen naar de overkapping onder de grond. POE injector ivm 2 POE camera’s in de overkapping en schuur. 

Ja, maar er zit toch nog een switch tussen? Dan heeft die geen nut. Die switch zorgt voor voeding op de utp-kabel voor de camera's. Die injector zit er dan nutteloos tussen.

Ik heb ook vanuit de Experiabox dus een kabel via de kruipruimte naar de woonkamer. Alleen geen vaste kabel tussen de woonkamer en overkapping. 

Hoeft ook niet. De Experiabox zorgt dat alles aan elkaar gekoppeld is tot 1 netwerk. 


De Experiabox staat in de meterkast, ik heb vanuit de meterkast via kruipruimte een kabel lopen naar de overkapping onder de grond. POE injector ivm 2 POE camera’s in de overkapping en schuur. 

Ja, maar er zit toch nog een switch tussen? Dan heeft die geen nut. Die switch zorgt voor voeding op de utp-kabel voor de camera's. Die injector zit er dan nutteloos tussen.

Ik heb ook vanuit de Experiabox dus een kabel via de kruipruimte naar de woonkamer. Alleen geen vaste kabel tussen de woonkamer en overkapping. 

Hoeft ook niet. De Experiabox zorgt dat alles aan elkaar gekoppeld is tot 1 netwerk. 


Oh ik was in de veronderstelling dat die switch ook POE “gevoed” moest worden haha. Nou goed extra dan ertussen😂