Skip to main content

Goede morgen,

Ik heb de volgende situatie: vanuit mijn KPN-modem Box 12 lopen 4 kabels rechtstreeks naar 4 verschillende apparaten in evenzoveel ruimtes. Internet snelheid 500/500. Eén kabel voedt rechtstreeks mijn iMac in de woonkamer. In deze woonkamer is de wifi belabberd. Dus o.a. problemen met de draadloze printer.

Mijn bedachte oplossing zou kunnen zijn: één KPN Experia Wifi in de woonkamer aangesloten op de bestaande kabel (cat6) waar nu de iMac op is aangesloten. Vervolgens de iMac aansluiten op één van de uitgangen van de Experia Wifi.

Of misschien beter: bestaande kabel aansluiten op een eenvoudige switch in de huiskamer neer te zetten. Hier op aansluiten zowel de Experia Wifi als de iMac.

1. Heeft één van deze twee mogelijkheden de (technische) voorkeur?

2. Is een KPN Superwifi punt (bedraad aangesloten) nog beter?

 

Ik hoor het graag.

Rob van der Zwan / Soesterberg

Hoi @Rob1948, welkom op het forum! Wat je beschrijft met de je iMac op de Experia Wifi zou in principe de beste, makkelijkste en goedkoopste oplossing moeten bieden!
Een Superwifi punt heeft helaas maar 1 netwerkaansluiting en zou in deze situatie eigenlijk minder toegevoegde waarde hebben.
Houd er wel rekening mee dat het gebruik van Experia wifi's of Superwifi punten het wifi op je experiabox uit zal zetten en je er dus eigenlijk altijd minstens twee nodig hebt!
Als je ergens in huis minder dan 20Mbit/s haalt kun je de Experia Wifi's gratis bestellen via onze online wifimanager!


Beste Thomas,

dank voor je antwoord. Twee Experia-wifi’s zouden dus wel een oplossing zijn. Eentje bedraad in de woonkamer.

Ik heb de wifisterkte meerdere malen gemeten  met de Manager, steeds kwam  de meting ver onder de 20 Mbit uit, zowel in de woonkamer als op de eerste verdieping. Een bestelling van twee Experia Wifi’s liep vervolgens meerdere keren vast in de app.  Ik zal het dan maar weer een paar keer proberen om (terecht) in aanmerking te komen voor de gratis EW’s. Mogelijk lukt het een keer.

Groetjes Rob.

(en: houd het gezond!)