Skip to main content

Hoe kan ik poort forwarding gebruiken. Onderstaande instellingen heb ik al geprobeerd. Zonder succes. Zou iemand mij kunnen helpen.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet Tobias Kasander.

 

PS als ik ergens hoofdletters of punten mis. Probeer het achter je te laten, En niet als reactie bijvoegen alstublieft!!!

 

Maar ik krijg ook net te zien in de logs van die router. Een foutmelding de foutmelding is: set LTE static IP connection, needSetDefaultGw:1  . Misschien kunnen jullie hier iets mee. Of in iedergeval zeggen of het er iets mee te maken heeft. Ik dacht zelf namelijk van wel


En deze foutmelding krijg ik ook steeds naar boven, De foutmelding is: DNS 194.151.228.34 resolve succeed for dns.msftncsi.com     .  Dat vind ik al helemaal raar. Hopelijk kunnen jullie hier iets meer mee


@tobiasvan1000 

Ik zie in je eerst screenshot APN Type: Static staan. Heb je deze al eens op dynamic gezet?

 

 


Jep. Ook zonder success, Met en zonder NAT aan.


Kan je de simkaart in een smartphone doen en apn advancedinternet instellen? Dan kunnen we uitsluiten of je simkaart wel of niet toegang heeft met apn advancedinternet en kijken wat het ip adres is.


Nee maar ik zie denk ik al wel een beetje wat er aan de hand is. Het netwerktype mobiele gegevens staat op NR NSA in plaats van 4g of 5g. Misschien heeft het hier mee te maken. Want het ip adres ( als ik het simkaartje in mijn telefoon stop ) is gewoon het zelfde, Als op die tp link


De simkaart... is toch wel van een mobiel abonnement? Niet een prepaid? 


Ik heb hem per post gekregen en ik betaal er automatisch maandelijks voor via automatische incasso dus dus dat lijkt mij dat het een abonnement is


Iemand nog tips, Want ik weet er geen raad meer mee


Een nieuw apparaat kopen heeft geen zin want die zal, met dezelfde sim-kaart, precies hetzelfde reageren.

Ik zie overigens op jouw eerste screenshot dat NAT aan staat. Kan je die zelf uitzetten en zo ja, wat gebeurt er dan?

nog terug komend op bovenstaande bericht ik heb het nogmaals geprobeerd en daarna in de logs van het apparaat gekeken daar zag ik iets opmerkelijks staan misschien heb je er wat aan hieronder de logs berichten

 

 

 

2023-06-04 21:44:48 HTTPD Information DNS 194.151.228.50 resolve succeed for www.msftncsi.com
2 2023-06-04 21:44:48 HTTPD Information DNS 194.151.228.50 resolve succeed for dns.msftncsi.com
3 2023-06-04 21:44:47 4G Notice set LTE static IP connection, needSetDefaultGw:0
4 2023-06-04 21:43:18 4G Information LTE connection up
5 2023-06-04 21:43:14 4G Information ERROR: 0x00000047 QMI_ERR_INVALID_QMI_CMD
6 2023-06-04 21:43:14 4G Information USER: Connected to the network!
7 2023-06-04 21:43:14 4G Notice dataSwitch: 1
8 2023-06-04 21:43:14 4G Information USER: GetCurrProf result is: ipver:0 staticApn:0 authType:0 pkgName:KPNInternet profname:KPNInternet apn:advancedinternet usr: psw:

 

vooral de nummer 8 en nummer 5 is denk ik het probleem ik hoor graag van jullie of hier iets bruikbaars tussen zit en of dit inderdaad iets is wat er tussen zit


en las ik dat uitzet heb ik al helemaal geen internet dus dat komt denk ik door bovenstaande fout maar weet het dus niet zeker


Beste mensen,

 

Het probleem is opgelost. Op de klantenservice worden wel al gek van me denk ik, Ik heb ze zo vaak gebeld dat ze maar een ticket hebben aangemaakt, Voor de technische dienst. Die heeft het opgepakt en er zat een fout in het KPN netwerk. die hebben ze nu uiteindelijk kunnen oplossen. Maar kpn zou wel fijn zijn als dit gelijk kon was dit hele topic er niet geweest. In ieder geval bedankt voor het mee denken