Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik wifi op een Draytek 2765 omzetten naar 2.4 GHz

• April 8, 2025
  • 5 reacties
  • 183 keer bekeken

Betreft wifi verbinding 2.4 ghz met een ev lader. Modem is zowel 2.5 als 5 ghz. Hoe kan ik in stappen de modem na inloggen en welke setup alleen instellen op 2.5 ghz.

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@A.O 

Op een Draytek is dat heel eenvoudig, inloggen op het modem en dan zie je aan de linkerkant de instellingen voor 2.4GHz en 5GHz.
Je kan ze afzonderlijk uit of aan zetten, kwestie van vinkje weghalen of aanzetten en dan op OK klikken:

Bij de 2.4GHz moet het vinkje dus aan (blijven) staan en bij de 5GHz moet je hem uitzetten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 8, 2025

Even de handkleiding van jouw Draytek router erbij pakken ​@A.O 

• Antwoord
  • April 8, 2025

Hallo ​@A.O 

Op een Draytek is dat heel eenvoudig, inloggen op het modem en dan zie je aan de linkerkant de instellingen voor 2.4GHz en 5GHz.
Je kan ze afzonderlijk uit of aan zetten, kwestie van vinkje weghalen of aanzetten en dan op OK klikken:

Bij de 2.4GHz moet het vinkje dus aan (blijven) staan en bij de 5GHz moet je hem uitzetten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2025

Dat dacht ik ook maar dat ga ik opnieuw weer proberen of de ev lader verbonden kan worden met wifi en internet.

• April 8, 2025

Je kan ook onder de 2.4GHz een extra SSID aanmaken met een andere naam en de ev lader daarmee verbinden, de 5GHz kan je dan aan laten staan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2025

Beste GeSp

Een tweede SSID aanmaken onder 2.4 ghz ga ik dan ook proberen en afwachten of die ev lader module dan ook daarop positief reageert.

Bedankt zoverÂ