Dat is een ontvanger voor DVB-C, dat gaat via coax, bij kpn niet mogelijk dus.
Een andere mogelijkheid is de QE330, die is voor DAB+ , haalt signaal uit de lucht met een antenne.
Die staat hier de hele dag aan, prima ding.
Zolang er signaal staat op de coax aansluiting (van Ziggo) is deze QE217 op die methode aangesloten nog bruikbaar de ethernet poort heeft zover mj bekend geen functionaliteit.
De Technisat 11 IR Is ook een leuk product naast DAB+ ook IP radio met zo mogelijk en nodig meer kanalen om te luisteren.
Ik heb na 6 jaar ook nog steeds signaal op de kabel, gewoon daarop aansluiten c.q. aangesloten laten @Wim173
Dan nog even een toevoeging, voor nu en ooit.
De QE317 heeft 2 coax aansluitingen, een IN en een UITgang.
De stekker uit je FM radio past dan in de UITgang en zal dan niet werken.
Een stekkertje wat ook in de TV past, met een pen in het midden, past in de IN-gang.
Nog een aanvulling : dit gaat alleen werken op een aansluiting van een “kabelboer”, niet bij kpn dus.
Dat is een ontvanger voor DVB-C, dat gaat via coax, bij kpn niet mogelijk dus.
Hallo @Wim173 ,
Je bent niet goed voorgelicht door de klantenservice, jouw radio gaat via KPN niet werken.
Tijd voor een mooie DAB+/internetradio! Daarmee heb je ontvangst van elke radiozender die je zou willen ontvangen. Je hebt die radio’s in allerlei formaten en in allerlei prijsklassen. Je kunt eens rondsnuffelen op deze website:
https://www.radiowinkel.com/c-92825/radio-kiezen/
Bedankt voor alle antwoorden. Kennis bij kpn-medewerkers isinderdaad onvoldoende.
ik ben op zoek naar tuner die ik met tulpstekkers op mijn oude geluidsinstallatie kan aansluiten maar die ook digitale radiosignaal van kpn kan ontvangen. Misschien bestaat zoiets helemaal niet
Bedankt voor alle antwoorden. Kennis bij kpn-medewerkers isinderdaad onvoldoende.
ik ben op zoek naar tuner die ik met tulpstekkers op mijn oude geluidsinstallatie kan aansluiten maar die ook digitale radiosignaal van kpn kan ontvangen. Misschien bestaat zoiets helemaal niet
Ik heb mijn TV+-box van KPN via een digitaal-analoog convertor aangesloten op mijn geluidsinstallatie. Werkt prima.
Piet.
Klopt. Niet een losse '’tuner'’. Uitsluitend de via kpn gehuurde tv ontvanger kan ook het radio aanbod van kpn ontvangen. En die is met een digitaal-analoog converter aan te sluiten op een (oudere) versterker met alleen tulp (rood/wit).
Wel mogelijk: een DAB+ tuner. De radiozenders via DAB+ komen gewoon via de ether en is niet helemaal hetzelfde als het kpn aanbod. DAB+ haal je met een draad-antenne uit de lucht.
Er zijn gemiddeld ook nog een 16 tal FM zenders in de lucht. DAB+ zijn zo'n 60 zenders.
De Quantis QE317 is een digitale DVB-C tuner, audio only. Voor de radio zenders bij provider Ziggo. Aangezien bij hen een digitale audio-uitgang helaas volledig ontbreekt op de Next Mini….
That is a receiver for DVB-C, which goes via coax, so this is not possible with KPN