Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb de glasvezel kabelmodem en deze staat in de huiskamer. hierop aangesloten een switch die boven staat en daar op aangesloten een airport van apple met 2,4 en 5 ghz, nu heb ik in de tuin een camera die werkt op de 2,4ghz maar het signaal is te zwak. nu heb ik een tp-link cpe210 gekocht en aangesloten op de switch en in het modem heb ik de extra wifi aangezet.  maar nu moet er van alles ingevuld worden om de tp-link te laten werken, wie weet hoe of wat ik moet doen?

 

willem

Die TP-Link doet niets met dat Extra WiFi. Laat dat om te beginnen al vast duidelijk zijn. Het is een volledig op zichzelf staand WiFi punt wat zich op geen enkele manier laat beïnvloeden door instellingen op het modem van KPN.

Die TP-Link... heeft u met een utp-kabel aangesloten. Maar heeft die ook stroom? Waarschijnlijk word die gevoed door PoE. Vermoed ik. Klopt dat? Zit er zo'n PoE injector tussen? Of ondersteund de switch dat?


ja het heeft stroom en het kan lampje brand ook, maar de ledjes van de antenne branden niet om dat de software cq getallen moeten worden ingevuld, ik werk met IMac 

 

willem


lan lampje brandt ook


Waarschijnlijk brand het lampje van de antenne niet omdat er geen apparaten op aangesloten zijn. Zo'n ding zend waarschijnlijk gewoon een standaard WiFi netwerk uit waarvan de naam en wachtwoord op de sticker staat. 

Wat zegt de handleiding er over?


Welk modem heeft u van KPN ontvangen? Een Experiabox? KPN Box? Kunt u inloggen op :

http://192.168.2.254


hmm, dit accesspoint is al 8 jaar op de markt. Er zijn veel modernere outdoor accespoints.

TPlink heeft een mooie app (Tether) voor configuratie van accesspoints, dat is de gemakkelijkste manier. Probeer die eerst eens, hoop dat ie nog ondersteund wordt.


hmm, dit accesspoint is al 8 jaar op de markt. Er zijn veel modernere outdoor accespoints.

Het is er wel 1 die lekker betaalbaar is. De modernere zijn meestal veel duurder.

Ik had overigens nog een reactie geplaatst. Maar die moest eerst goedgekeurd worden door een moderator 😳


dank voor jullie moeite, maar het gaat retour.

Ik wilde het 2,4ghz signaal versterken niks meer en niks minder, maar voor dit ding moet je 10 jaar in de ict hebben gewerkt om het te kunnen te installeren.

 

willem


hmm, dit accesspoint is al 8 jaar op de markt. Er zijn veel modernere outdoor accespoints.

Het is er wel 1 die lekker betaalbaar is. De modernere zijn meestal veel duurder.

Ik had overigens nog een reactie geplaatst. Maar die moest eerst goedgekeurd worden door een moderator 😳

 

@Nick83 Is dat die reactie met het IP adres van het modem?

Ik kreeg laatst hetzelfde toen ik reageerde op een andere post, ook daar stond hetzelfde IP adres in:

 


Hallo @Nick83  en @GeSp , had ik gisteren ook, gemeld, moderatie team weet er van en gemeld bij Insight, software makers van de forumsoftware.

Melding krijg je zo gauw er een ip adres getoond wordt in topic, waarschijnlijk filter te streng afgesteld.


dank voor jullie moeite, maar het gaat retour.

Ik wilde het 2,4ghz signaal versterken niks meer en niks minder, maar voor dit ding moet je 10 jaar in de ict hebben gewerkt om het te kunnen te installeren.

 

willem

Nee, dat valt wel mee. 4 jaar is ook voldoende. Kunt u inloggen op de Experiabox?

http://192.168.2.254


*zucht*

Ik krijg inderdaad dat ip adres van de Experiabox niet geplaatst. @waja moet even inloggen op de Experiabox om te kijken welk ip adres de TP-Link gekregen heeft.

Ow wacht, ik zie nu dat mijn eerdere reactie is goed gekeurd:

Welk modem heeft u van KPN ontvangen? Een Experiabox? KPN Box? Kunt u inloggen op :

http://192.168.2.254

 


Het issue met het plaatsen van IP adressen is bekend inderdaad, zijn ze mee bezig!