Skip to main content
Vraag

Hoe krijg ik een betere verbinding op mijn tweede verdieping?

• July 14, 2026
  • 1 reactie
  • 13 keer bekeken

Ik heb thuis een Experia V10 met ernaast een Arcadyan versterker. Wifi op de begane grond is prima. Op de eerste verdieping staat weer een Arcadyan versterker die bedraad is met de Experia box, en verbonden is met etherkabel met TV. Alles geinstelleerd de KPN. De wifi op de eerste verdieping is meestal in orde. Op de tweede verdieping staat een thuisbatterij en hangt de omvormer van de zonnepanelen. Daar is de wifi heel slecht en vallen beide apparaten regelmatig uit. Ik heb denk ik sterke verstoring van de buren via wifi.

Als ik een mesh netwerk wil moeten de arcadyan versterkers er dan uit? Of is er een simpelere manier om op de twee verdieping goede wifi te krijgen?

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@h7bergen!  Welkom op de community. Het kan inderdaad komen door afstand, vloeren en storing van wifi-netwerken in de buurt. Ook kan het zijn dat de versterker op de eerste verdieping de tweede verdieping niet goed bereikt. Misschien kan onze Wifi Manager het signaal op de tweede verdieping verbeteren. Heb je dat al eens doorlopen?

Als er al een netwerkkabel naar de tweede verdieping gelegd kan worden, is een extra bekabeld wifi punt daar vaak de beste en stabielste oplossing. Is bekabelen niet mogelijk, dan kan een Mesh-systeem de dekking op de tweede verdieping flink verbeteren, als de Mesh-punten onderling een goede verbinding kunnen maken.

Laat ook nog even weten of de thuisbatterij en omvormer verbinding maken via 2,4 GHz wifi. Veel van dit soort apparaten ondersteunen alleen 2,4 GHz, en dat werkt net wat anders dan 5 GHz.

Met iets meer informatie over de huidige opstelling kunnen we beter met je meedenken.

Â