Skip to main content

Goedemorgen,

 

Wij zijn van Ziggo overgestapt naar KPN voor het glasvezelnetwerk. Bij Ziggo hadden wij een modem van Ziggo met daaraan een Switch (TP link Omada TL-SG2210P), in alle poorten zat een ethernetkabel POE naar alle accespoints (ubitique acces point Unifi) toe. Dit werkte perfect.

Nu wij glasvezel hebben, dacht ik dat dat hetzelfde zou werken maar schijn bedriegt. Wat ik ook probeer ik krijg geen wifi via mijn eigen Mesh netwerk. Uiteraard heb ik de forums al aardig doorgespit maar kom niet verder. Het probleem is dat mij switch niet gevonden wordt in de Omada Controller. Dit was wel het geval voordat ik de stekkers bij Ziggo eruit trok.

 

Ik lees op internet ook dat de BOX12 niet werkt met een eigen mesh-netwerk. In dat geval moet ik helaas gebruik maken van mijn bedenktijd en stap ik over naar een andere leverancier. Hebben jullie enig idee?

Hoi @jaspervlas90, welkom hier. 

Ik zit hier niet helemaal in. Maar ik heb een vermoeden dat het in de instellingen zit. Heb je de switch al een reset geven en opnieuw ingesteld? Wellicht kun je nog wat tips halen uit het topic over eigen router achter de Experia Box