Skip to main content

@Bram van KPN:
Het is 9 maanden geleden, maar alsnog: misschien moet je eerst eens de vraag lezen van TeRRoR, het is precies dezelfde vraag als dutch_gabber, met dezelfde apparatuur.

Dit advies paste er in ieder geval helemaal niet bij…

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Servi3s, welkom bij de community!

Het is altijd raadzaam om een eigen topic aan te maken zodat jouw specifieke situatie behandeld kan worden. Zeker als er gereageerd wordt in een topic van meerdere maanden oud, zoals hier het geval was. Het advies van Bram paste er dus wel degelijk bij 😊


Hi @Servi3s, welkom bij de community!

Het is altijd raadzaam om een eigen topic aan te maken zodat jouw specifieke situatie behandeld kan worden. Zeker als er gereageerd wordt in een topic van meerdere maanden oud, zoals hier het geval was. Het advies van Bram paste er dus wel degelijk bij 😊

Het is totaal niet raadzaam om continue een nieuw topic te openen voor dezelfde vraag. Heb je een oplossing gevonden, plaats deze dan ook in het topic...

En ook jij leest niet wat de vraag is. Net als @dutch_gabber heeft @TeRRoR ook een UDM Pro en wil hij IPv6 aan de praat krijgen.

Toevallig kom ik ook op dit topic terecht omdat ik hetzelfde wil instellen op mijn UDM Pro.

De eerste reactie van @Bram van KPN is ook totaal nutteloos. Op beide gemelde links is NIETS te vinden over IPv6…
Daarnaast is vermoedelijk het antwoord van @wjb ook fout. Als ik het goed begrepen heb van een collega van mij moet het SLAAC zijn met een prefix delegation van 56? bit… Dit laatste kan ik momenteel niet ophalen in de KPN omgeving.


Serv3s schreef:

Daarnaast is vermoedelijk het antwoord van @wjb ook fout. Als ik het goed begrepen heb van een collega van mij moet het SLAAC zijn met een prefix delegation van 56? bit… Dit laatste kan ik momenteel niet ophalen in de KPN omgeving.

Om een IPv6 prefix van KPN te verkrijgen zal deze middels DHCPv6-PD opgevraagd moeten worden.

De prefix length is niet 56 maar 48.

Bron


Ik heb je een eigen topic gegeven @Servi3s, aangezien het wél raadzaam is om je vraag niet in het topic van iemand anders te stellen, zoals ook benoemd in onze huisregels. Dat jij hier anders over denkt heb je inmiddels goed duidelijk gemaakt, maar zullen we dit even achter ons laten zodat de focus op het oplossen van je probleem komt te liggen? 


Reageer