Skip to main content
Antwoord

Hoe stel ik 2,4Ghz wifi in voor de robotstofzuiger?

• September 2, 2025
  • 5 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik wil voor mijn oudere buurvrouw een robotstofzuiger instaleren. Hij kan geen verbinding met wifi maken. In de handleiding staat,dat je 2,4Ghz wifi moet hebben. Hoe kom ik er achter of het 2,4 of 5 Ghz is? 

Kan iemand mij helpen?

Bedankt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Daniela V. Fijn dat het inmiddels gelukt is om de robotstofzuiger met het wifi-netwerk te verbinden! Voor de meelezers die misschien met hetzelfde probleem zitten, hier vindt je meer informatie over het splitsen van je 2.4 en 5Ghz frequentie. 

Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi 

Stel een apart 2.4 of 5 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi" 

Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'

5 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 2, 2025

Dat ligt eraan welk modem gebruikt wordt. Kun je dat uitzoeken?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 2, 2025

Daarvoor moet het extra wifi netwerk wat in het modem zit geactiveerd worden. Daar kan je de 2.4ghz band en de 5ghz band wel splitsen.  Dat vraagt wel wat kennis van wifi. Gaat dat lukken denk je?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste ​@Daniela V. is de buurvrouw klant bij KPN en welk merk en type modem gebruikt ze dan?

Als het een goed merk stofzuiger is, moet deze gewoon met haar wifi te verbinden zijn zonder aparte instellingen.

Alleen haar wifinaam in het rijtje van wifi's in de straat opzoeken, wachtwoord ingeven en het moet kunnen werken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

Het is gelukt, bedankt allemaal voor jullie input!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Hoi ​@Daniela V. Fijn dat het inmiddels gelukt is om de robotstofzuiger met het wifi-netwerk te verbinden! Voor de meelezers die misschien met hetzelfde probleem zitten, hier vindt je meer informatie over het splitsen van je 2.4 en 5Ghz frequentie. 

Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi 

Stel een apart 2.4 of 5 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi" 

Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'