Skip to main content
Vraag

Hoe stel ik een Deco M5 als vervanger voor mijn Experiabox V10?

• May 28, 2026
  • 4 reacties
  • 43 keer bekeken

hoi

Ik heb thuis KPN en TV via een kastje van KPN. Via glasvezel.

Ik heb laatst mijn kpn wifi mesh vervangen door die van TP-Link en wel de Deco M5. Ik heb daarvoor de de wifi in mijn experia box uitgezet, en de bekablede M5 vaan mijn Experiabox ingesteld als AP.

Nu blijkt dat ik die M5 ook kan inzetten als router.
Mijn vraag ; kan ik de experia 10 router vervangen door een Deco M5 maar ook dat mijn TV het blijft doen? Dus de M5 rechtstreeks op de ONT aansluietn. En als dat kan, wat moet ik allemaal hoe instellen in de M5?

4 reacties

• May 28, 2026

Beste ​@maartend zie onderstaande link(s) voor aanvullende hulp en info:

en

Succes

• Auteur
  • Slimmerik
  • May 28, 2026

en

Succes

Gelezen. Maar dusdanig technisch dat het voor mij als leek volslagen onbegrijpelijk is. Dus nog geen stap verder

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 28, 2026

@maartend Welke ontvanger heb je? Bij TV+ ontvanger kan je in de instelling van de ontvanger wijzigen van multicast naar unicast en jouw TV ontvanger werkt ook met de Deco ipv KPN modem. Met oudere ontvanger is multicast vereist, dan doet TV niet met jouw Deco.

Voor puur internet is een PPPoE verbinding op WAN noodzakelijk, verder op IPTV/VLAN moet je bij internet kiezen voor VLAN-ID=6.

• May 28, 2026

en

Succes

Gelezen. Maar dusdanig technisch dat het voor mij als leek volslagen onbegrijpelijk is. Dus nog geen stap verder

Dan zou ik het laten zoals je het nu hebt, als AP ​@maartend