Sinds vandaag ben ik klant van KPN, en heb ik glasvezel. Ik heb nog twee Deco M5'jes liggen en gebruik die liever ipv de geleverde KPN Box. Ik krijg het helaas niet aan de praat.
Mijn setup is op het moment als volgt, wordt eventueel later uitgebreid zodra alles werkt.
Glasvezel kastje > Deco 1 > Deco 2 > Desktop. Allemaal bekabeld. Ook een aantal WiFi apparaten.
Zo ver ik kan zien heb ik m tot zo ver hier goed ingesteld, maar ik kan er goed naast zitten. Ik krijg nog steeds geen internet binnen. Na wat zoeken op dit forum ben ik dit topic tegen gekomen: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/deco-m5-in-combinatie-met-kpn-box-12-606477?tid=606477&fid=72
Hier wordt er gezegd dat ik IPTV/VLAN moet aan zetten en vervolgens KPN als provider moet selecteren. KPNÂ staat er niet tussen, dus ik klik op aangepast.
Hier moet ik dan zelf de VLAN-ID (1-4094) en de VLAN prioriteit (0-7) invoeren. Ik krijg zo nergens gevonden wat dit zou moeten zijn. Zal dit de reden zijn dat mijn internet het niet doet, of zie ik iets anders over het hoofd? Thanks!