Skip to main content
Antwoord

Hoe stel ik Vlan Tagging in voor TV op Unify Poe switch Lite?

• March 13, 2024
  • 4 reacties
  • 564 keer bekeken

Hallo,

Ik ga binnenkort mijn switch vervangen daar deze defect is. 

Ik heb nu een Unify PoE Lite besteld. Nu ben ik aan het kijken op YT hoe je daar makkelijk vlan tagging kan doen voor TV bijvoorbeeld. Nu zie ik dat je eerst een netwerk moet maken als ook een profiel. Is dit ook het geval voor TV vlan 4?

Mvg,

John

Beste antwoord door Nick83

Voor tv van KPN is IGMP-Snooping nodig. Dat moet een switch ondersteunen. In de praktijk is het zo dat veel switchen die IGMP-Snooping ondersteunen ook vlan tagging ondersteunen. Maar het word niet gebruikt.

Tenzij een gebruiker zelf natuurlijk aan het knutselen gaat met vlans. Maar dan is eerst een router nodig die vlans ondersteund. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 13, 2024

U heeft de klok horen luiden ben ik bang voor.

Op het thuisnetwerk is helemaal geen vlan 4. KPN werkt niet met vlans op het thuisnetwerk. Vlan 4 bestaat alleen op de verbinding tussen het modem/router en de wijkcentrale. Buiten uw huis dus. Op de kabel die onder de straat ligt. Daar zit vlan 4 op. Na het modem/router bestaat vlan 4 niet meer. Dus u kunt niets met vlan 4 instellen op die switch. 

Natuurlijk kunt u iets gaan doen met vlans. Maar dan zult u eerst een router moeten hebben die vlans ondersteund. Heeft u die?

• Auteur
  • Topper
  • March 13, 2024

Ik heb op mijn huidige switch Netgear ook vlan tagging staan. Ik dacht dat dat nodig was. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 13, 2024

Voor tv van KPN is IGMP-Snooping nodig. Dat moet een switch ondersteunen. In de praktijk is het zo dat veel switchen die IGMP-Snooping ondersteunen ook vlan tagging ondersteunen. Maar het word niet gebruikt.

Tenzij een gebruiker zelf natuurlijk aan het knutselen gaat met vlans. Maar dan is eerst een router nodig die vlans ondersteund. 

• Auteur
  • Topper
  • March 13, 2024

Ah ok helder. Bedankt voor de info.