Skip to main content

Ik heb een Experiabox V9 en twee WIFI accesspoints van KPN (die zwarte bedraad).
Hoe kan ik die instellen zodat mijn wifi op de computer 5Ghz pakt in plaats van 2.4 Ghz?

En op welk kanaal kan ik de experiabox het beste instellen? De keuzes zijn beperkt tot 13 kanalen.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Dat eerste is niet in te stellen. En eenkanaal instellen op de experiabox heeft geen zin want daarop MOET de wifi uit zijn. Die doet dus helemaal niets met Wi-Fi.


Is zoiets op de experiabox 10 wel in te stellen?

 


Nee ook niet. Ook bij de v10 MOET de wifi uit. Maar loop je tegen problemen aan?


De desktop verbindt met 2.4 Ghz netwerk en heb dan ongeveer 60 Mb download, terwijl ik op 5Ghz de 120 Mb makkelijk zou moeten kunnen halen.


De desktop verbindt met 2.4 Ghz netwerk en heb dan ongeveer 60 Mb download, terwijl ik op 5Ghz de 120 Mb makkelijk zou moeten kunnen halen.

Aan de kant van de Experia WiFi's kun je daar niet aan in stellen. De pc kun je misschien zodanig instellen dat die 5 GHz pakt. Bij de configuratie van de WiFi netwerkkaart ofzo. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik lees dat een enkele keer wel eens ergens.

Heeft je pc überhaupt wel 5 GHz ondersteuning? 


Jazeker.
Ik zal eens verder zoeken.