Skip to main content
Antwoord

Hoe verbind ik mijn Asus BT8 met internet?

• November 10, 2025
  • 7 reacties
  • 75 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik heb al enige tijd problemen met het internet bij mij thuis. Ik had voorheen een werkend mesh netwerk wat niet meer naar behoren werkt. Ik heb om die reden mijn router vervangen door een andere router (Asus BT8)

Nu probeer ik mijn Asus werkend te krijgen en loop ik er tegenaan dat deze geen verbinding krijgt met internet. De reden hiervoor zou volgens Asus zijn dat het KPN modem in Bridge mode gezet moet worden.

Ik kan die optie niet terugvinden in het modem van KPN (Experiabox 12). Kan iemand mij zeggen hoe ik het modem in bridge mode kan krijgen?

Dank je wel alvast!

Groet,

Koen

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Koen_265, welkom op de KPN Community! De plek waar KPN gebruikers graag met je meedenken.

Heb je iets aan de tips van ​@JanD en ​@Maikel Drost?

Beste ​@Koen_265 je kunt de KPN modem niet in bridge zetten.

Sluit je eigen router in AP-mode aan op de KPN-modem en ze de wifi van de KPN modem uit of

vervang je de KPN-modem eventueel door je eigen router.

Het makkelijkste is achter de Experiabox. Maar je kan als je glasvezel hebt direct aansluiten scheelt je een apparaat. Maar vergt wel wat instel werkt.

wan poort moet op PPPoE

Vlan 6 tagged

user: kpn of zelf verzinnen zonder spatie

pass: kpn of gelijk aan user 

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 10, 2025

Sluit je eigen router in AP-mode aan op de KPN-modem en ze de wifi van de KPN modem uit of

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 10, 2025

Het makkelijkste is achter de Experiabox. Maar je kan als je glasvezel hebt direct aansluiten scheelt je een apparaat. Maar vergt wel wat instel werkt.

wan poort moet op PPPoE

Vlan 6 tagged

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Hallo ​@Koen_265, welkom op de KPN Community! De plek waar KPN gebruikers graag met je meedenken.

Heb je iets aan de tips van ​@JanD en ​@Maikel Drost?

wan poort moet op PPPoE

Vlan 6 tagged

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 13, 2025

Dank jullie wel voor de reacties! Ik probeer vanavond de set up opnieuw in te stellen. Ik heb contact gehad met ASUS en begrepen dat ik de router niet als vervanger van de experiabox kan gebruiken. Ik probeer vanavond de tips van Maikel toe te passen om te bekijken of het wellicht toch werkt.

de ASUS router achter de experiabox is nu nog niet gelukt. Ik heb nog niet getest of ik de router als AP van gebruiken, ook dit is iets om vanavond te testen. Het wifi signaal van de experiabox had ik al wel uit staan bij eerdere tests.

ik hoop vanavond vanuit de nieuwe set up een bericht te kunnen sturen dat het werkt.

Groet,

Koen

• November 13, 2025

de ASUS router achter de experiabox is nu nog niet gelukt.

Waar loop je dan tegen aan? Dat is gewoon kabel inpluggen en klaar. Je hoeft niets in te stellen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 13, 2025

de ASUS router achter de experiabox is nu nog niet gelukt.

Waar loop je dan tegen aan? Dat is gewoon kabel inpluggen en klaar. Je hoeft niets in te stellen. 

De ASUS router geeft via de app aan geen verbinding te hebben met internet. Als ik een internetsite probeer te raadplegen dan krijg ik niets te zien. Alsof de verbinding geblokkeerd wordt.

groet,

Koen

• November 13, 2025

De ASUS router geeft via de app aan geen verbinding te hebben met internet. Als ik een internetsite probeer te raadplegen dan krijg ik niets te zien. Alsof de verbinding geblokkeerd wordt.

Heb je hem gereset naar fabrieksinstellingen? 

Sluit je hem aan met de WAN poort op de ASUS? En dan de utp kabel op een gele LAN poort van de Experiabox? 

WiFi van de Experiabox uit? Je sluit je pc of laptop bekabeld op de ASUS aan?