Skip to main content
Antwoord

Hoe verbind ik mijn Beha electrische kachel met Wifi?

• January 13, 2025
  • 22 reacties
  • 154 keer bekeken

Ik kan mijn elektrische kachel van Beha niet verbinden met de wifi. Dit moet volgens de fabrikant op 2,4 GHz. Hiervoor heb ik een extra wifipunt aangemaakt op de Experiabox 12 en daar alleen 2,4 aangezet. Toch kan ik de kachel niet vinden. Hieronder nog wat extra instellingen die van belang zijn.

Iemand een idee waarom het niet lukt?

Beste antwoord door wjb

Geen idee. Ik heb een extra wifi aangemaakt op de box waarvan ik de 5 Ghz heb uitgeschakeld. Dat is de enige manier op de box12.

En laat je jouw telefoon dan ook contact maken met die "extra wifi"?

Zet op de 2,4GHz ook 802.11ax eens terug naar 802.11b/g/n.

Kan jouw elektrische kachel dan wel verbinden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

22 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 13, 2025

Beste ​@Valleyape welk kanaal heb je gekozen, 1, 6 of 11???

Heb je de kanaalbreedte wel op 20Mhz gezet en niet op 40 of 20/40???

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Waar kan ik deze instellingen vinden?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 13, 2025

Waar kan ik deze instellingen vinden?

In je modem onder de wifiinstellingen ​@Valleyape 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Kanaal staat op 6. En kanaalbreedte op 20Mhz

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Ik heb kanaal 1, 6 en 11 geprobeerd, zonder resultaat. Ik gebruik de Extra WiFi. Gelden de aanpassingen die ik doe in Settings ook voor deze extra wifi? Bij de sectie Extra WiFi kan ik geen aanpassingen doen aan kanalen. 

• January 13, 2025

Wist niet dat je een Beha met WiFi kon verbinden...🤣

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 16, 2025

Ben je met deze tips nog verder gekomen ​@Valleyape? Ik ben zelf niet zo bekend met dit type apparaat.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 16, 2025

Beste ​@Valleyape de kanalen en kanaalbreedtes kun je instellen in de hoofdwifi en geldt dan ook voor de extra wifi.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Het is nog niet gelukt. Ik ga alle kanalen en bandbreedtes maar bij langs. Hoe zet ik de poorten 8883en 443 open? Dat is ook een vereiste.

• January 16, 2025

Het is nog niet gelukt. Ik ga alle kanalen en bandbreedtes maar bij langs. Hoe zet ik de poorten 8883en 443 open? Dat is ook een vereiste.

Die staan open. Binnen vandaan naar buiten. Anders had je niet op dit forum kunnen komen 😉

Staat 5 Ghz uit bij Extra WiFi? Kun je met je telefoon verbinding maken met het 2,4 Ghz Extra WiFi netwerk? 

Waarom poetst Remco dat ip adres niet even van dat plaatje af?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 17, 2025

Thx voor de headsup Marlon, ik had alleen het interne adres gezien, bij deze weggepoetst. 

wjb
Superuser
  • January 17, 2025

Is jouw telefoon ook met de 2.4GHz wifi verbonden want dat is wel een randvoorwaarde van die verschrikkelijke apps waarmee dergelijke apparatuur geconfigureerd moet worden. De te gebruiken wifi wordt klakkeloos overgenomen van de wifi waarmee de telefoon verbonden is i.p.v. dat je binnen de app de mogelijkheid krijgt om een wifi netwerk te kiezen. Mensen die een apart IoT wifi netwerk opzetten om zo dergelijke apparatuur in een afgeschermd netwerk te plaatsen lopen ook tegen dit fenomeen aan. Zij moeten dan eerst het telefoon verbinden met dat IoT wifi netwerk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Telefoon is wel verbonden met 2,4 Ghz wifi

wjb
Superuser
  • January 17, 2025

Staat de wifi beveiliging op WPA2-Personal of op WPA2/WPA3-Personal?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

De beveiliging staat op WPA2-Personal

• January 17, 2025

Telefoon is wel verbonden met 2,4 Ghz wifi

Hoe kan het dan dat er een 6je in het WiFi icoontje staat?

Dat moet daar niet staan. Want dat kan nooit een normaal 2,4 Ghz netwerk zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Geen idee. Ik heb een extra wifi aangemaakt op de box waarvan ik de 5 Ghz heb uitgeschakeld. Dat is de enige manier op de box12.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Misschien is het beter om de box10 aan te vragen bij KPN. Box12 is misschien te geavanceerd voor dit soort koppelingen.

wjb
Superuser
  • Antwoord
  • January 17, 2025

En laat je jouw telefoon dan ook contact maken met die "extra wifi"?

Kan jouw elektrische kachel dan wel verbinden?

• January 17, 2025

Dat zal waarschijnlijk nodig zijn om dat 6je weg te krijgen. Maar het is wel belachelijk dat da nodig is.

WiFi 6 op het hoofdnetwerk uitschakelen om bij het Extra WiFi netwerk een echt "schoon" 2,4 Ghz netwerk te krijgen.

Dat zou niet nodig moeten zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Dit heeft geholpen. Eindelijk verbinding. Bedankt voor de hulp!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 20, 2025

Wat fijn dat het dan met hulp van je medegebruikers dan toch gelukt is ​@Valleyape! Dank allen voor de assistentie!Â