Skip to main content
Antwoord

Hoe verbind ik mijn PSP met de V10? Hij ondersteunt alleen WPA

• March 25, 2025
  • 7 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik heb hier een oude Sony PSP liggen die ik graag weer wil gebruiken.

Helaas kan ik hem niet connecten via de wifi omdat de PSP alleen maar WPA ondersteunt. Heb gekken in de router maar kan niet WPA instellen. Alleen de WPA2-personal optie staat er. Ik kan dus ook niet de beveiliging helemaal uitzetten om om die manier contact te maken. 

PS. Ik de PSP via de “extra wifi network” connecten.

Heb ik het goed dat het dus niet mogelijk is om oude apparaten via kpn aan te sluiten of mis ik iets.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Berg1976. Welkom op de community! Leuk dat je je PSP weer wilt gebruiken! Je hebt gelijk: de KPN-router ondersteunt alleen WPA2 en WPA3. Je PSP kan alleen WPA aan, dus verbinden lukt niet. Het "extra wifi netwerk" (gastnetwerk) gebruikt ook WPA2. Dus dat werkt helaas niet.

Een oplossing is een oude router of wifi-punt met WPA. Die sluit je met een kabel aan op de KPN-router. Maar let er wel op dat WPA is verouderd en minder veilig is.

Hopelijk helpt dit! Laat het weten als je vragen hebt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• March 26, 2025

Hallo ​@Berg1976 

Kan je ook WPA-PSK (AES) kiezen in het "WLAN Security Setting" menu op de PSP?
Dat is in feite WPA2 en daarmee zou je dus wel moeten kunnen verbinden met de V10.

• March 26, 2025

Ik denk dat het gewoon niet kan. Je zult zelf een oude WiFi versterker via marktplaats aan moeten schaffen ofzo. Bijvoorbeeld deze:

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/wifi-versterkers/m2236005879-kpn-wifi-versterker-dualband-met-voedings-en-ethernetkabel

Die kan je waarschijnlijk nog wel op WPA instellen. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 26, 2025

Hallo ​@Berg1976 

Kan je ook WPA-PSK (AES) kiezen in het "WLAN Security Setting" menu op de PSP?
Dat is in feite WPA2 en daarmee zou je dus wel moeten kunnen verbinden met de V10.

Blijkbaar dus niet meer:​

Welk type heeft het KPN modem: een WPA of WPA2 beveiliging?

Beste ​@Mariavddc de V10 heeft WPA/WPA2 of WPA2, waarbij uitsluitend WPA2 gebruiken de voorkeur heeft.

Met de nieuwe firmware heeft de v10 alleen nog maar WPA2-Personal. Verder niets.

​ 

Heb ik het goed dat het dus niet mogelijk is om oude apparaten via kpn aan te sluiten of mis ik iets.

Met de laatste routers/firmware updates heeft de compatibiliteit met oudere apparatuur geen prioriteit meer blijkt wel.
Zie bijvoorbeeld ook de problemen met oudere printers:
Printer Epson SX535WD maakt geen verbinding meer met KPN Box 12

De enige oplossing is dan een extra AP/repeater gebruiken.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 27, 2025

Hoi ​@Berg1976. Welkom op de community! Leuk dat je je PSP weer wilt gebruiken! Je hebt gelijk: de KPN-router ondersteunt alleen WPA2 en WPA3. Je PSP kan alleen WPA aan, dus verbinden lukt niet. Het "extra wifi netwerk" (gastnetwerk) gebruikt ook WPA2. Dus dat werkt helaas niet.

Een oplossing is een oude router of wifi-punt met WPA. Die sluit je met een kabel aan op de KPN-router. Maar let er wel op dat WPA is verouderd en minder veilig is.

Hopelijk helpt dit! Laat het weten als je vragen hebt.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 27, 2025

Hier loop ik ook tegenaan met de FritzBox. 😉

Eigenlijk vraag ik mij af of je überhaupt nog wat aan de PSP zou hebben op het internet. Ik geef grote kans dat je er al niet meer mee kan inloggen op het Sony netwerk, en dat online game servers inmiddels afgesloten zijn. En browsen op het internet is al helemaal een drama, omdat geen enkele webpagina nog fatsoenlijk gerenderd wordt, en zelfs SSL wat tegenwoordig met moderne technieken (denk aan TLS 1.3, SNI, etc) wordt uitgevoerd, niet hierin werkt.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 7, 2025

@Berg1976 

Google: The 20 year old PSP can now connect to WPA2 Wifi Networks

February 14, 2025
Acid_Snake and the ARK Development team have released a significant update to the ARK custom Firmware for the Sony PSP. Custom Firmware now allows the Playstation Portable to connect to WPA2 encrypted Wifi networks. This is thanks to the recently released wpa2psp plugin, created by developer Moment and published on the PSP Homebrew discord.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 7, 2025

Oh, wauw! Eens kijken wat ik er mee kan.