Skip to main content
Antwoord

Hoe verbind ik mijn solaredge omvormer met het wifi van mijn V10?

• April 24, 2025
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Wij hebben van Solaradge een omvormer voor onze zonnepanelen. Deze omvormer krijgt geen contact met de Experiabox Box v10. 3  medewerkers van de helpdesk hebben het geprobeerd door ook een extra wifi punt online aan te maken, maar het lukt niet. We hebben de V10.

De Solaradge maakt wel contact met de hotspot van ons mobiel.

Wat kunnen wij nog doen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Luther. Welkom op de KPN Community! 

Ben je net overgestapt van een andere provider naar KPN? Ik lees bijvoorbeeld in dit topic en op Tweakers dat er dan mogelijk een verkeerd vast IP-adres in de omvormer staat. Een Community lid heeft ook nog een hele handige link geplaatst naar een handleiding die voor hem hielp om de Wifi verbinding te herstellen. Misschien werkt dat ook voor jou. 

In het Tweakers topic wordt ook gesuggereerd dat Wifi 6 uitschakelen (dus Wifi 5 profiel kiezen) kan helpen. Je kunt nog eens kijken of dat effect heeft voor de verbinding met jouw omvormer. 

En met de instructie hieronder kun je controleren of Extra Wifi goed is ingeschakeld. Daarmee kun je voor de 2,4GHz frequentie een eigen Wifi naam aan maken. Daar reageren veel apparaten die niet compatible zijn met 5GHz ook goed op. 

Laat maar weten hoe ver je bent gekomen en of je nog hulp kunt gebruiken!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

@Luther  Wellicht heb je iets aan de link hier onder 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Hoi ​@Luther. Welkom op de KPN Community! 

Ben je net overgestapt van een andere provider naar KPN? Ik lees bijvoorbeeld in dit topic en op Tweakers dat er dan mogelijk een verkeerd vast IP-adres in de omvormer staat. Een Community lid heeft ook nog een hele handige link geplaatst naar een handleiding die voor hem hielp om de Wifi verbinding te herstellen. Misschien werkt dat ook voor jou. 

In het Tweakers topic wordt ook gesuggereerd dat Wifi 6 uitschakelen (dus Wifi 5 profiel kiezen) kan helpen. Je kunt nog eens kijken of dat effect heeft voor de verbinding met jouw omvormer. 

En met de instructie hieronder kun je controleren of Extra Wifi goed is ingeschakeld. Daarmee kun je voor de 2,4GHz frequentie een eigen Wifi naam aan maken. Daar reageren veel apparaten die niet compatible zijn met 5GHz ook goed op. 

Laat maar weten hoe ver je bent gekomen en of je nog hulp kunt gebruiken!