Skip to main content

Hoe kan ik de gegevens die KPN in Motiv opslaat van mijn modem en wifi, hoe kan ik die overschrijven en hoe lang duurt het dan totdat dat is doorgevoerd.

 

Waarom halen de super wifi punten hun gegevens niet direkt uit het modem maar op de Motiv server?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid 

Wat is ‘Motiv”?

 


Hoi @Robbert2020, welkom op het forum!
Als je je wifigegevens wijzigt via de servicetools op onze site worden deze ook in Motive gewijzigd. 
Het idee hiervan is dat je bij het vervangen van een modem niet alles opnieuw in hoeft te stellen.

@JanD Motive is de naam van het systeem waar de WiFigegevens opgeslagen kunnen worden.


@Thomas hoi thomas bedankt voor je antwoord. Weet jij ook misschien hoe lang het duurt voordat dat in motive is aangepast?


Dat gebeurt direct als je ze daar aanpast. Het kan zijn dat je de wifiversterkers nog opnieuw in moet stellen.


Wat is ‘Motiv”?

Daarin worden van elke aansluiting de WiFi gegevens opgeslagen. Als er dan een nieuwe Experiabox aangesloten word, dat worden zo automatisch dezelfde WiFi gegevens weer geladen. Ook de Experia WiFi's en de SuperWiFi's halen de WiFi gegevens hier uit op.

Voor sommige aansluitingen staat er niets in Motiv. Als er dan dus een versterker aangesloten word, dan neemt deze het netwerk aan wat achter of onder op de versterker staat. Bij Experia WiFi's begint dat netwerk met "BWA" en bij SuperWiFi's met "WE2".

De versterkers halen hun WiFi gegevens dus niet rechtstreeks uit de Experiabox. 


maar als ik de service tool wil gebruiken kom ik uit bij de thuis app. is dat dan hetzelfde? word met de servicetool de thuis app bedoeld of is dat iets anders

 


nog een vraagje. Hoe log ik correct in op de KPN Thuis app, want je leest veel verhalen hier dat het mensen niet lukt om in te loggen op de KPN thuis app.

 

als ik inlog op het modem en daar dan de wifi gegevens verander, komt dit dan wel of niet door in Motiv.


de Thuis app en online servicetools doen het zelfde inderdaad! Je kunt daarop inloggen met je KPN ID maar dit werkt alleen als je verbonden bent met je thuisnetwerk en je ook je thuis abonnement gekoppeld hebt aan je KPN ID.
Als je inlogt in het modem en het daar aanpast wordt dit niet in Motive aangepast.


Met welke gegevens moet je inloggen op de KPN Thuis app.

Met welke gegevens moet je gebruiken als KPN ID


Het aanmaken en inloggen kun je met een e-mailadres naar jouw keuze doen via MijnKPN. Eenmaal aangemaakt kun je daar ook je diensten koppelen aan je account!


maar als ik de service tool wil gebruiken kom ik uit bij de thuis app.

Niet als je het op de pc of laptop doet lijkt me...


je kan de servicetool dus niet gebruiken op een mobiel of tablet met android of wel


je kan de servicetool dus niet gebruiken op een mobiel of tablet met android of wel

Dat weet ik niet. Maar wat is het probleem? Heeft u geen pc of laptop?


Nee ik ben zelf monteur en wij hebben alleen een tablet en telefoon tot onze beschikking. vandaar dat ik vraag waar ik nu precies mee moet inloggen op de kpn thuis app aangezien dat voor ons de enige manier is waarmee we bij de klant de wifi gegevens kunnen veranderen zodat ze ook in motive veranderd worden


Nee ik ben zelf monteur en wij hebben alleen een tablet en telefoon tot onze beschikking. vandaar dat ik vraag waar ik nu precies mee moet inloggen op de kpn thuis app aangezien dat voor ons de enige manier is waarmee we bij de klant de wifi gegevens kunnen veranderen zodat ze ook in motive veranderd worden

Ow... KPN monteur?