Skip to main content

Ik heb een connector voor mijn rookmelders gekocht. Echter wil deze niet koppelen. Dit wil alleen met een 2.4 ghz verbinding. Nu begrijp ik dat je dit kan instellen alleen weet ik niet hoe. Ik heb een experia v10

Hallo @J rozema, bedankt voor je bericht. Doorgaans zou het geen probleem moeten zijn dat 2.4 en 5 GHz aanstaan op het modem. De meeste apparaten kiezen zelf het beste netwerk. Maar de connector voor jouw rookmelders dus niet. Je kunt 5 GHz dan uitzetten:

  • Typ in de browserbalk http://192.168.2.254 of ga naar mijnmodem.kpn.
  • Bij Gebruikersnaam, voer de standaard gebruikersnaam admin in.
  • Bij Wachtwoord, voer het standaard wachtwoord in. Als je eerder hebt ingelogd en het wachtwoord veranderd hebt, voer het nieuwe wachtwoord in. Als je het wachtwoord verandert hebt maar het niet meer kan herinneren, dan kan je de Experia Box resetten en inloggen met het standaard wachtwoord. Het standaard wachtwoord staat bij Admin password op de sticker op de achterkant van je Experia Box.
  • Kies Inloggen.
  • Ga vervolgens naar WLAN of Wi-Fi (afhankelijk van het type modem dat je hebt). 
  • Je kunt hier wifi over 5 GHz uitschakelen.
  • Klik op Save settings of Apply (afhankelijk van het type modem dat je hebt) om de wijzingen toe te passen.

Kom je er zo uit?


Dankjewel!  Ik ga het proberen!!