Skip to main content
Beantwoord

Hoe zorg ik voor een uniform wifi signaal via een Netgear switch en 2 SuperWifi punten?

• 9 januari 2025
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Dhiradj
Nieuwkomer

Ik heb een modem met 2 super wifi punten die bekabeld zijn aangesloten via een netgear switch (gs105e). De switch is bekabeld aangesloten op het modem. Hoe zorg ik met deze constructie voor een unifrom wifi signaal in huis?

Beste antwoord door Dhiradj

Door de installatie instructies GOED te lezen ðŸ˜….  Ik heb de twee superwifi aangesloten op het modem en de naam ssid + ww van modem + 2 super wifi punten generiek gemaakt

Bekijk origineel

7 reacties

• 3514 reacties
  • 9 januari 2025

Heb je dat nu niet dan? Welk probleem ervaar je?

Dhiradj
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 januari 2025

Bedankt voor je reactie.

Als ik naar mijn zolder loop dan zie ik in mijn thuisnetwerk 3 wifi netwerken. 1 van het modem, 1 van de super wifi punt (bekabeld aangesloten)  met  wireless ssid naam en 2de super wifi punt (bekabeld aangesloten)  met  wireless ssid naam.

Het probleem is dat ik handmatig op mijn mobiel of laptop zelf de keuze moet maken voor het wifi kanaal met het sterkste wifi signaal. Ik wil 1 uniform netwerk zodat ik niet zelf de keuze hoef te maken voor het beste wifi netwerk signaal. Heb ik iets verkeerd aangesloten/gekoppeld of komt dit door de switch?

• 3514 reacties
  • 9 januari 2025

Het hoort gewoon 1 netwerk te zijn. 3 verschillende netwerken kan normaal gesproken niet eens. Ook al zou je willen.

Je ziet echt 3 verschillende WiFi namen? Of is het 1 naam die je 3 keer ziet?

Welk modem heb je?

Dhiradj
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 januari 2025

Bedankt voor je reactie.

Door je opmerking heb ik de oplossing gevonden… het is me gelukt ik heb heb nu 1 netwerk.

Any way thanks

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 13 januari 2025

Ah, wat fijn om te lezen dat het al gelukt is om jouw modem en SuperWifi punten tot 1 mesh netwerk te krijgen. Kan je misschien nog vertellen hoe je dit gedaan hebt, ​@Dhiradj? Daar kunnen toekomstige lezers nog weer geholpen mee zijn.

Dhiradj
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 16 januari 2025

Door de installatie instructies GOED te lezen ðŸ˜….  Ik heb de twee superwifi aangesloten op het modem en de naam ssid + ww van modem + 2 super wifi punten generiek gemaakt

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 17 januari 2025

Kijk, dan zijn de instructies toch nog ergens goed voor. ðŸ˜‰

Reageer