Skip to main content
Ik probeer mijn Philips robotstofzuiger app te installeren en moet nu weten of de experiabox v8 5 gigahertz heeft, blijkbaar werkt de app dan niet?!
@InezB



Welkom op het forum. De ExperiaBox V8 heeft inderdaad niet de mogelijkheid om het WiFi signaal uit te zenden over een 5 ghz netwerk
Die heeft die niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat je dat nodig hebt.
Lijkt mij ook sterk zoals Nick al zegt.

Meestal moet je juist de 2,4 Ghz hebben

Deze heeft ook een groter bereik, met de 5Ghz heb je kans dat hij ineens buiten bereik is en niks meer kan doen of juist vreemde dingen gaat doen.
Klopt allemaal! Dus als de app niet werkt met 5Ghz hoef je geen problemen te verwachten. Is het al gelukt met de installatie?
Bedankt voor jullie reacties! Ik moet inderdaad de 2,4 GHz hebben dus dat is op zich goed. Het is me alleen nog niet gelukt om de app aan de gang te krijgen. Het is dus nog even verder zoeken wat het probleem kan zijn, een van de mogelijkheden zou nog een firewall kunnen zijn. Ik moet nu dus uitzoeken hoe ik ervoor kan zorgen dat de robotstofzuiger wordt toegelaten. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.
Dan zullen we namen en rugnummers nodig hebben welke specifieke stofzuiger.

Een firewall kan alleen voor problemen zorgen als het signaal eerst naar buiten moet en dan weer terug.
Ik vond hier al een beschrijving,weet niet of dat het de juiste is https://www.philips.nl/c-f/XC000012246/uw-philips-smartpro-robot-aansluiten
Dat lijkt de juiste te zijn ik vind maar 1 geschikte app de daarin genoemde deze stukjes zijn van belang.



Voordat u uw smartphone aansluit op uw Philips SmartPro-robot, moet het apparaat in de Wi-Fi-installatiemodus staan.



Goed de beschreven volgorde aanhouden dan kan het bijna niet mis gaan.

@InezB

In wat voor opzicht krijg je de app niet aan de gang?

Kies je wel voor de juiste weg.

https://www.philips.nl/c-f/XC000012816/verbinding-van-mijn-philips-smartpro-robot-werkt-niet



U bent niet overgeschakeld naar het 'PHILIPS Setup'-netwerk

In stap 3 van de eenvoudige Wi-Fi-configuratie moet u uw telefooninstellingen openen en tikken op Wi-Fi-instellingen. Tik in de netwerklijst op 'PHILIPS Setup'. Daarna keert u terug naar de SmartPro-app
Iedereen nog bedankt voor jullie hulp en jullie hadden inderdaad de juiste stofzuiger robot gevonden.

Ik heb de instructies meerdere keren gevolgd maar loop vast in stap 4 op moment dat de robot stofzuiger en mijn wifinetwerk met elkaar moeten communiceren. Je ziet de verbinding tot stand komen (er loopt een balkje waaraan je kunt zien hoe ver het is) maar daarna moet er automatisch een nieuw scherm openen en dat gebeurd dus niet. Het balkje is helemaal blauw (er zou dus contact zijn) maar ook al wacht ik 15 minuten dan nog gebeurd er niks...
Een handmatige opdracht werkt verder wel ik begrijp dat de app niet noodzakelijk is.

Om de robot aan het werk te zetten.

Reageer