Skip to main content

Hallo nu had ik een vraag over aanpassen DNS box 12 , dit lukt met geen mogelijkheid,,,, heb antwoorden gezocht maar het lukt niet, de box 12 zet hem steeds terug op origineel ook na reset en alles opnieuw verbinden en upnp werkt ook niet goed, de box 12 vergeet een paar poorten, wat is dit allemaal voor ge,,,, 

Zou een fritzbox samen gaan met kpn super wifi en zou ik dit nog eens kunnen proberen?? 


KPN het ligt echt aan jullie modem, heb een Night Hawk geleend en nu met veel lagere ping, gaan jullie nu eens een goed modem opsturen???! 

Hoe heb je die NightHawk aangesloten?


Gewoon als router en ip adres in Dmz gezet 

 


En de ping is meer als 2 keer zo laag als direct op het modem


En de snelheid is ook beter en constant


Gewoon als router en ip adres in Dmz gezet 

Dus je communiceert nog altijd via de V12?


Ja dat snap ik ook niet, heb nu een andere DNS en ip Range via de Night Hawk en de ping is laag, je zou verwachten met dubbele nat dat het slechter zou zijn! 


Maar rechtstreeks op het modem zit ik tussen de 80 en 100,heb ook andere DNS geprobeerd op de v12 maar die zet hij steeds terug op het origineel, dit komt door een bug, dus dat kan ik niet goed testen, stel ik dit in op mijn ps4 dan wordt het nog slechter, lijkt wel of de box 12 dit tegenwerkt!! 


Ik kan een fritzbox huren daar zit ook Qos op maar weet niet of mijn super wifi punten het dan nog doen? 


De super wifi punten vormen toch samen nog een Mesch netwerkt als je de wifi van de Fritz uitzet? Toen mijn modem niet goed bleek te zijn heb ik gezegd dat ik game en een goed modem wilde , vervolgens kreeg ik de 12 waar je als gamer dus helemaal niets mee kan, wat moet ik hier nou aan doen,???!!!!! 


je zou verwachten met dubbele nat dat het slechter zou zijn! 

Double NAT hoeft helemaal geen impact op de snelheid te hebben zolang beide routers maar meer dan de verbruikte bandbreedte kunnen routeren.

 

Maar rechtstreeks op het modem zit ik tussen de 80 en 100,heb ook andere DNS geprobeerd op de v12 maar die zet hij steeds terug op het origineel, dit komt door een bug, dus dat kan ik niet goed testen, stel ik dit in op mijn ps4 dan wordt het nog slechter, lijkt wel of de box 12 dit tegenwerkt!! 

Apart dat de DNS server invloed heeft op de ping snelheid immers als je een IP adres pingt dan wordt er helemaal geen DNS server gebruikt.

 

Ik kan een fritzbox huren daar zit ook Qos op maar weet niet of mijn super wifi punten het dan nog doen? 

QoS heeft helemaal geen zin zolang de verbruikte bandbreedte lager is dan de maximaal haalbare bandbreedte.

De "super"WiFi punten zullen ook achter een FRITZ!Box werken maar vormen geen mesh netwerk samen met de FRITZ!Box.

Ik denk niet dat je daar de oplossing moet zoeken.

Als jij via een bekabelde aansluiting significant andere pingtijden realiseert via de V12 en via die Night Hawk dan lijkt het me verstandig dat KPN daar eens onderzoek naar doet want dat zou eigenlijk niet het geval mogen zijn.

Kan jij eens screenshots plaatsen van ping metingen via de V12 en via de Night Hawk?


Ja alleen was dit om te testen en is de Night Hawk niet van mij, dus ja hoe nu, ik heb geen idee meer!!? 


Zie ook mijn aanvulling van mijn vorige bericht.


Ik had toevallig een foto gemaakt naar de game ping met v12 maar is geen Real time, want toen had ik de Night Hawk al aangesloten op


 


Hier zoekt hij een match en bij de Night Hawk heb ik ongeveer een 20 MS match gevonden


Er zit gewoon iets niet goed en ik denk dat het niet aan routes ligt maar aan de aansluiting op apparatuur dat elkaar tegenwerkt, de ping is ook zo hoog geworden sinds ik de v12 heb op de v10 was dit veel beter maar die viel steeds weg


Vandaar dat ik zei dat de apparatuur die je krijgt waardeloos is!!! 


En over bandbreedte, wat me ook erg opvalt is dat als er 1 tv aanstaat beneden of mijn vrouw op der mobiel aan het kijken is, het gamen ook slechter is, na 23 uur als iedereen op bed ligt is het ook al veel en veel beter is toch raar met 500 500 abbo


...

 

Maar rechtstreeks op het modem zit ik tussen de 80 en 100,heb ook andere DNS geprobeerd op de v12 maar die zet hij steeds terug op het origineel, dit komt door een bug, dus dat kan ik niet goed testen, stel ik dit in op mijn ps4 dan wordt het nog slechter, lijkt wel of de box 12 dit tegenwerkt!! 

Apart dat de DNS server invloed heeft op de ping snelheid immers als je een IP adres pingt dan wordt er helemaal geen DNS server gebruikt.

De enige verklaring die ik daar voor kan bedenken is wanneer DNS servers via geo-lookup hun antwoorden gaan aanpassen. Bv. https://docs.aws.amazon.com/Route53/latest/DeveloperGuide/traffic-flow.html

(idd. voor ping op ip-adres maakt het niet uit ...)


Dat snap ik niet maar iemand een idee wat ik eraan kan doen


Welke DNS server wil je eigenlijk gebruiken? (Even voor mijn beeldvorming.)


Mag ook DNS standaard zijn maar ik probeer van alles om te testen! 

Maar heb net naast mijn super wifi een test gedaan, degene die bedraad in de meterkast staar en de eerste foto is de super wifi en de 2e Night hawk,, kan iemand dit verklaren zie foto 1 en 2


 


Â