Skip to main content

Hallo nu had ik een vraag over aanpassen DNS box 12 , dit lukt met geen mogelijkheid,,,, heb antwoorden gezocht maar het lukt niet, de box 12 zet hem steeds terug op origineel ook na reset en alles opnieuw verbinden en upnp werkt ook niet goed, de box 12 vergeet een paar poorten, wat is dit allemaal voor ge,,,, 

Hallo @Michel 84, welkom op het KPN forum! Goed dat je ons gevonden hebt. Ik begrijp dat je problemen tijdens het gamen op de PS4 ervaart. Hoewel dit officieel buiten onze ondersteuning valt, denk ik natuurlijk graag mee.

Om uit te sluiten dat er een probleem met jouw verbinding is, wil ik je vragen om een speedtest via de bekabelde verbinding te doen. Het is daarbij belangrijk dat je op het moment van de speedtest geen andere apparaten verbonden hebt met het internet. Zo krijg je een accuraat beeld van de snelheid die jij binnen krijgt. Zou je een screenshot van het resultaat willen plaatsen?

Als extra test kan je ook de ethernetkabel uit de PS4 aansluiten op een laptop/computer om vervolgens opnieuw een speedtest uit te voeren. Dit doe je een aantal keren achter elkaar. Als de verbinding stabiel is, dan is het aannemelijk dat het probleem in de PS4 zit en niet in de verbinding.

Ook ben ik benieuwd naar jouw thuisnetwerk. Hoe ziet deze eruit, welke apparaten heb je allemaal aangesloten en hoe heb je deze aangesloten? Wat voor ethernetkabels gebruik je?

En tijdens het gamen, heb je dan nog meer apparaten aan staan? Dit kan namelijk van invloed zijn op de verbinding met de PS4. 

Misschien heb je ook nog iets aan de volgende artikelen:


Hallo ik heb geen laptop of computer met internet aansluiting, maar als ik de speed test of de ps 4 doe in de internet browser dan haal ik 400 over 100 maar als ik hem meerdere keren doe dan scheelt dat soms 150 bij de download , gaat dus heel erg van hoog naar laag,! 

Ik heb een box 12 met 4 super wifi punten deze zijn pas gereset en opnieuw aangesloten met KPN thuis app, alle kabels in huis zijn nieuw en cat 6  de 2 tv kastjes pakken internet via een KPN super wifi punt. 

Soms staat er nog een tv aan en dan is het gamen helemaal niet meer te doen!! 

Heb dns al aangepast naar 8.8.8.8 ook 9.9.9.9 ook 1.1.1.1 en 208.67.222.222. Ik merk soms iets verschil maar dat duurt vaak maar een paar minuten, verschil tussen kabel en wifi merk ik niet, speedtest via wifi is soms heel hoog en dan een paar munten later weer laag. 


Heb ook poorten geopend en upnp zelfs dmz maar dan is het vaak slechter dus nu niets geopend, kreeg ook een mail van abbuse team dus ja, ze adviseren upnp aan te zetten en als je dat doet krijg je een mail van dit team, beetje heel erg vreemd!! 


Heb ook poorten geopend en upnp zelfs dmz maar dan is het vaak slechter dus nu niets geopend, kreeg ook een mail van abbuse team dus ja, ze adviseren upnp aan te zetten en als je dat doet krijg je een mail van dit team, beetje heel erg vreemd!! 

Nee, DMZ is de reden dat u een mail krijgt. Dat moet je nooit gebruiken voor een pc, laptop of spelcomputer.


Ja oké alleen KPN willen dat hun netwerk veilig is waarom zit die functie dan op een modem, ze kunnen  dit dan toch weghalen!! 

 

 


Maar ik heb pas een nieuw modem gehad , volgens de chat was er niets aan de hand, maar ik besloot om in het Weeknd te bellen en deze jongen die ik aan de lijn kreeg had er wel verstand van, mijn verbinding was in 1 of 2 weken tijd 200 keer weg gevallen en hij kon dit zien via een programma maar heb het vermoeden dat dit nu weer het geval is!! 


Ja oké alleen KPN willen dat hun netwerk veilig is waarom zit die functie dan op een modem, ze kunnen  dit dan toch weghalen!! 

DMZ is voor als je een eigen router achter de KPN Box wilt plaatsen.


Ja zal allemaal wel alleen werken daar de tv kastjes weer niet op, en dat kost mijn probleem met gamen ook niet op,, ik blijf het triest vinden dat ik 75 per maand betaal om tv te kijken en meer kan je er eigenlijk niet mee, reclame maken voor gamen en glasvezel alleen hebben ze de ballen verstand van, triest gewoon!!!! 


En ja ik weet dat je tv kastjes wel werken als je die aansluit op het modem maar daar gebruik je eigen router voor, ik zou die gebruiken voor Qos en zo als het bij KPN moet is dit zinloos


Ik heb liever dat ze net zo als bij Delta Bridge modes invoeren dan ben je van al het gezeik af, want het modem dat krijgt is gewoon troep


Dit kost ze ook onnodig klanten want ik zit ook in een game communitie en daar spreek we er ook over en dat is niet echt positief


Je hebt dus ook al telefonisch contact gehad en daar werd aangegeven dat de verbinding vaak was weggevallen? Dat klinkt niet positief. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kan ik een kijkje achter de schermen nemen.


Gedaan alleen klantnummer weet ik niet te vinden 

 


Gedaan alleen klantnummer weet ik niet te vinden 

Dat staat op de factuur.


Ik heb liever dat ze net zo als bij Delta Bridge modes invoeren dan ben je van al het gezeik af, want het modem dat krijgt is gewoon troep

En hoe werkt dat dan bij Delta met tv? Werkt dat dan achter je eigen router?


Ja daar heeft je tv ontvanger alleen internet nodig en de deco wifi is dan je router of eigen router, de tv ontvangers werken ook via wifi of bekabeld maar het ip adres enzo maakt niets uit


Maar met Bridge mode kan je ook een nat type 1 op je ps4 of spel console halen

 


Maar met Bridge mode kan je ook een nat type 1 op je ps4 of spel console halen

En met IPv6 ook.

Dat lijkt me overigens de weg die je eigenlijk zou moeten bewandelen want dat betekent immers dat je broertje, zusje, dochter, zoon, vader of moeder ook tegelijkertijd met "nat type 1" kan gamen op zijn/haar gameconsole.


PS 4 ondersteunt ipv6 niet


PS 4 ondersteunt ipv6 niet

Dan toch maar een PS5 aanschaffen.


Die zijn bijna niet te pakken te krijgen en moet ik weer geld uitgeven  omdat KPN niet deugd!!!! 


Die zijn bijna niet te pakken te krijgen en moet ik weer geld uitgeven  omdat KPN niet deugd!!!! 

Dat is wel de wereld op z'n kop.

Persoonlijk denk ik dat KPN de spulletjes technisch het beste op orde heeft van alle providers. In de communicatie en procedures kan nog een hoop verbeterd worden maar technisch bevindt KPN zich mijns inziens echt voor in het peloton.


Nou voor gamers totaal niet, mischien een beetje op je telefoon klooien en tv kijken zal het vast goed zijn, maar voor gamen niet!!! 


Maar het kan ook aan mijn verbinding of een instelling liggen maar zeur al 2 jaar bij KPN en nog steeds hetzelfde!! 


Nou voor gamers totaal niet, mischien een beetje op je telefoon klooien en tv kijken zal het vast goed zijn, maar voor gamen niet!!! 

Dus je hebt een hoge ping bij bepaalde games.

Dat ligt dan vrijwel altijd aan de "transit routes" tussen het netwerk van de provider en de hosting partij van die game.

Een ping van 100ms op een 500Mbps lijn betekent echt dat er hogerop in het netwerk ergens een bottleneck is. Die bottleneck ligt met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijk buiten het netwerk van KPN.