Skip to main content

Ik heb sinds een paar dagen een ping van 500ms wanneer ik aan het streamen ben. Wanneer ik niet stream is dit ong 20ms. Doordat de ping nu zo hoog is, is het niet mogelijk voor mij om online games te spelen terwijl dit eerst wel kon. Ik heb de router al gereset.

 

Het enige wat er is gebeurt is dat de router ineens uitviel en opnieuw opstartte. De internetsnelheden zijn download: 60mb/s en upload: 16m/s. Deze zijn wel gewoon hetzelfde gebleven alleen de ping gaat hard omhoog wanneer ik de stream begin.

Voorheen deed alles het goed en kon gewoon streamen. Nu is het drama wanneer ik de stream aanzet.

Kan iemand mij hierbij helpen? 

Welkom op het forum @StanvandeMoosdijk. Omdat we te maken hebben met dingen die buiten de invloedssfeer van KPN liggen kan het zijn dat ik geen oplossing heb voor dit probleem. Wel is het natuurlijk zo dat ik samen met je wil gaan kijken of we dit probleem toch voor je op kunnen lossen. Ik kan me wel goed voorstellen dat zo'n hoge ping voor jezelf en de kijkers van de stream natuurlijk niet fijn is. Kan je aangeven of dit met meerdere spellen zo is of met 1 specifiek spel? Daarnaast zou ik je willen vragen van welke programma's je gebruik maakt om te streamen. Laat het even weten en dan kijken we samen of we een oplossing kunnen verzorgen voor dit probleem. 


Met 60Mbps zou een stream eigenlijk niet veel invloed mogen hebben op die pingtijden, er blijft immers voldoende bandbreedte over.

Wat stream je dan, Netflix, YouTube, iTV, ...?


Welkom op het forum @StanvandeMoosdijk. Omdat we te maken hebben met dingen die buiten de invloedssfeer van KPN liggen kan het zijn dat ik geen oplossing heb voor dit probleem. Wel is het natuurlijk zo dat ik samen met je wil gaan kijken of we dit probleem toch voor je op kunnen lossen. Ik kan me wel goed voorstellen dat zo'n hoge ping voor jezelf en de kijkers van de stream natuurlijk niet fijn is. Kan je aangeven of dit met meerdere spellen zo is of met 1 specifiek spel? Daarnaast zou ik je willen vragen van welke programma's je gebruik maakt om te streamen. Laat het even weten en dan kijken we samen of we een oplossing kunnen verzorgen voor dit probleem. 

Hoi @Bram_ 

Ik maak gebruik van OBS studio tijdens het streamen. Ik heb deze ping bij Call of Duty Warzone en wanneer ik een test doe op http://ping-test.net/ zie ik dat, wanneer ik de stream aanzet in OBS, dat de ping van ong. 20ms richting de 500ms gaat.


@StanvandeMoosdijk Ik heb voor je gekeken en heb een aantal dingen gevonden. Als het inderdaad in de servers van Warzone zit dan zou je dat moeten kunnen zien door zonder te streamen een traceroute te doen. De kans is ook aanwezig dat het te maken heeft met de output instellingen van OBS Studio. Wat ik zou willen vragen, gezien het de makkelijkste optie is, is in de output instellingen van OBS onder andere de bitrate te veranderen en te zien of dit een verschil maakt. Laat je hier weten of het veranderen van de instellingen heeft geholpen of zo niet wat de uitkomst van de traceroute was?


@StanvandeMoosdijk Ik heb voor je gekeken en heb een aantal dingen gevonden. Als het inderdaad in de servers van Warzone zit dan zou je dat moeten kunnen zien door zonder te streamen een traceroute te doen. De kans is ook aanwezig dat het te maken heeft met de output instellingen van OBS Studio. Wat ik zou willen vragen, gezien het de makkelijkste optie is, is in de output instellingen van OBS onder andere de bitrate te veranderen en te zien of dit een verschil maakt. Laat je hier weten of het veranderen van de instellingen heeft geholpen of zo niet wat de uitkomst van de traceroute was?

@Bram_ Ik heb de bitrate verlaagt van 6000 kbps naar 1000 en dan is de ping wel normaal. Alleen het rare is dan waarom het een jaar lang wel gewerkt heeft met 6000 kbps en nu ineens niet meer? Met 1000 kbps is het ook geen optie om te streamen omdat dan de kwaliteit heel laag ligt.

 


@StanvandeMoosdijk zou je je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kijk ik voor de zekerheid nog even na of ergens in onze techniek iets mis gaat. Ik verwacht eerlijkgezegd van niet maar, zoals men zegt, meten is weten! :relaxed:


@StanvandeMoosdijk zou je je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kijk ik voor de zekerheid nog even na of ergens in onze techniek iets mis gaat. Ik verwacht eerlijkgezegd van niet maar, zoals men zegt, meten is weten! :relaxed:

@Bram_ ik heb mijn profiel aangevuld!


@StanvandeMoosdijk ik heb met de gegevens nog even de verbinding voor je nagekeken. Daar zie ik verder geen gekke dingen. Wel zie ik dat je gebruik maakt van Sneller Internet Buitengebied. Het zou kunnen zijn dat dit meeweegt bij het streamen. Wat ik zou willen aanraden is voorlopig te blijven spelen met de output en kijken waar je die kan houden met behoud van een stabiele stream. 


@StanvandeMoosdijk Hoe gebruik je OBS?  Om je eigen scherm te streamen, dus uplink/upload of van anderen te bekijken, dus download/downlink of misschien nog iets anders.