Skip to main content
Vraag

Homewizard P1 meter niet meer in het netwerk te zien sinds update Experia Box V10

Goedemorgen,

na de meeste recente modem update van vorige maand, heb ik voortdurend problemen met de Homewizard P1 meter en de water meter. Beide vinden in het netwerk niet het wifi netwerk. Wat ik al heb gedaan:

• 2.4 GHZ en 5 GHZ netwerken aangezet in de modem ( en aangevinkt dat ze zichtbaar moeten zijn)
  • de P1 meter aansluiten op een externe voeding en op andere locatie dan de slimme meter

Ik krijg in het set-up menu alle netwerken van heel mijn omgeving te zien behalve die van mijn eigen netwerk, niet de gewone, niet de 2.4 GHZ en niet de 5 GHZ\

Wat kan ik nog meer doen ?

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10328 reacties
  • 6 mei 2025

Beste ​@GEBRUIKER9 reset de P1 is en installeer deze dan als nieuw uit de doos met de meegeleverde instructies.

Dan moet het zeker lukken als je de 2,4-band apart geactiveerd hebt.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 6 mei 2025

​@JanD Dank je Jan. Echter ik heb de P1 al meerdere keren gereset (wit licht brandt op) en 2.4 GHZ netwerk staat zichtbaar aan. 

Het WiFi komt gewoon niet op. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10328 reacties
  • 6 mei 2025

Beste ​@GEBRUIKER9 

wat bedoel je met wifi komt gewoon niet op?

Zie je jouw 2,4-wifi niet in de lijst met beschikbare wifipunten?

Heb je de extra 2.4 wel een eigen naam en wachtwoord gegeven zodat deze duidelijk te onderscheiden is tussen de overige beschikbare wifi??

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 6 mei 2025

​@JanD  Klopt. 

2.4 WiFi komt niet op in de lijst met beschikbare wifipunten.

Ja, de extra 2.4 wifi heeft een eigen naam en wachtwoord. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10328 reacties
  • 6 mei 2025

Beste ​@GEBRUIKER9 controleer binnen de V10 dan eens of de extra wifi 2,4 echt wel aan staat.

Ik heb bij mijn V10 zojuist de extra wifi 2.4 ter controle even aangezet en zag deze meteen in miojn overzicht met beschikbare wifinetwerken.

En mocht deze echt aan staan, zet dan even uit tot je de melding ziet opgeslagen en zet dan weer aan tot je de melding ziet opgeslagen.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 6 mei 2025

​@JanD  Dank je Jan. Ik heb hem aangezet in de schuifknop - als ik op mijn mobiele telefoon zoek naar het netwerk komt deze niet tevoorschijn helaas( terwijl ik hem wel zichtbaar heb gemaakt door het vinkje ‘ wifi visible’ aan te zetten.

Mis ik hier nog iets ? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10328 reacties
  • 6 mei 2025

Beste ​@GEBRUIKER9 ik had de extra wifi dus ook even aan staan, zag het wel in het overzicht maar kreeg er geen verbinding mee.

Op een gegeven moment was mijn hele (draadloze) netwerk dusdanig van slag dat ik alles vanaf de glasvezelkast opnieuw op heb moeten starten.

Dus er loopt duidelijk iets niet lekker met het activeren van de ‘extra wifi’ zo heb ik helaasd ondervonden.

Ik kan je dus helaas verder niet helpen.

Wacht s,.v.p. de reactie van een ander forumlid en/of een moderator af.

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 6 mei 2025

​@JanD  Dank je wel Jan.

Kan iemand mij dus helpen met het activeren van het 2.4 GHZ netwerk op een Experia box V 10 met de laatste april 2025 firmware update? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 16 mei 2025

Wellicht iets te laat maar ik kwam jouw topic tegen en ik was even nieuwsgierig of het nog gelukt is. Je zou anders nog even een blik kunnen werpen op dit artikel:

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 mei 2025
GEBRUIKER9 schreef:

Goedemorgen,

na de meeste recente modem update van vorige maand, heb ik voortdurend problemen met de Homewizard P1 meter en de water meter. Beide vinden in het netwerk niet het wifi netwerk. Wat ik al heb gedaan:

• 2.4 GHZ en 5 GHZ netwerken aangezet in de modem ( en aangevinkt dat ze zichtbaar moeten zijn)
  • de P1 meter aansluiten op een externe voeding en op andere locatie dan de slimme meter

Ik krijg in het set-up menu alle netwerken van heel mijn omgeving te zien behalve die van mijn eigen netwerk, niet de gewone, niet de 2.4 GHZ en niet de 5 GHZ\

Wat kan ik nog meer doen ?

Heb dit probleem vandaag opgelost door de telefoon van mijn vrouw te hernoemen naar dezelfde naam en wachtwoord als mijn huis-SSID. Daarna het modem uitgezet. Hotspot aangezet en de installatie gedaan via de hotspot van die telefoon. Daarna de hotspot weer uit, het modem weer aan, even laten opstarten allemaal en het werkt!

Reageer