Skip to main content
Vraag

Homewizard producten lopen vast op thuis wifi KPN

• September 19, 2026
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik heb verschillend apparten van Homewizard een P1 meter en 2 batterijen. Alle 3 de producten verliezen hun verbinding met het thuis wifi verbinding als ze automatisch firmware willen updaten ( wat ze ook deden om de 2 uur).

1 P1 meter en 1 batterij heb ik inmiddels kunnen upgraden door ze handmatig te updaten via een 2e netwerk via een hotspot, maar voor een 2e batterij gaat dit niet, omdat hij niet meer goed opstart.

Contact gehad met de helpdesk van Homewizard en die zien dat er regelmatig verbinden verloren gaan. Zij vragen aan mij of ik bij kpn kan navragen wat er specifiek aan de hand kan zijn en of dat ik instellingen kan controleren, zodat ze kunnen uitsluiten dat netwerkfuncties zoals band steering, client isolation of wisselen tussen access points hier invloed op hebben.

Hoe kan ik dit navragen enof te weten komen, zonder van het kastje naar de muur te gaan? Zeker omdat Homewizard aangeeft:

"De batterij die nu niet meer werkt pakken we op zodra we meer weten van KPN. Willen namelijk voorkomen dat de nieuwe batterij ook defect raakt. Laat je ons weten wat KPN hierover aangeeft?”

Bedankt voor de reacties en hulp

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 19, 2026

Gebruik je het extra wifi netwerk voor die producten? Dus niet het hoofd wifinetwerk!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 19, 2026

Nee het hoofdnetwerk, maar ik ben wel van plan om een los extra 2,4 Ghz netwerk aan te maken, omdat ik heb begrepen dat dit soort apparaten voornamelijk  via 2,4 communiceren

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 19, 2026

Dat is absoluut aan te raden.  Bandsteering is vaak een probleem.  Laat je nog even weten hoe het afloopt?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • September 23, 2026

Goedemorgen ​@Ronsol72 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik snap goed dat je wilt voorkomen dat je straks opnieuw een HomeWizard-batterij ontvangt die mogelijk hetzelfde probleem krijgt!

De functies die HomeWizard noemt, zoals band steering, client isolation en het wisselen tussen access points, kunnen inderdaad bij bepaalde wifi-apparaten invloed hebben op de verbinding.

Nee het hoofdnetwerk, maar ik ben wel van plan om een los extra 2,4 Ghz netwerk aan te maken, omdat ik heb begrepen dat dit soort apparaten voornamelijk  via 2,4 communiceren

Is het inmiddels gelukt om een los extra 2.4 GHz netwerk aan te maken en zo ja, was dat ook de oplossing? Mocht je daar onverhoopt niet uitkomen, dan wil ik je in eerste instantie verwijzen naar dit artikel op onze Kennisbank waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je dit extra netwerk aan kunt maken! Hoor in ieder geval graag weer van je 💪🏻