Skip to main content

Na 2 dagen stress om uit te vinden waarom mijn Homey Pro niet meer werkt sinds ik de box 14 heb gekregen, weet ik eindelijk wat het probleem is.

Volgens de Athom helpdesk:

Het is ons bekend dat de KPN 14 modums problemen geven. Dit komt doordat KPN bepaalde UBuntu clients (waaronder wij) geen ipv4 adressen krijgen. KPN is hier al van op de hoogte en heeft hier een fix voor geschreven. 

 

Ik hoop dus dat ik deze fix liefst vandaag nog kan ontvangen zodat mijn home automation weer werkt...

Hier hetzelfde probleem, de KPN helpdesk kan of wil niets doen en alle moderators die ik een bericht verstuurd heb houden zich ook stil. Ik ben hier al meer dan een maand mee bezig helaas


Mischien een tijdelijke optie om een software matige DHCP server in je netwerk te configureren die 

bij voorbeeld de ip adressen boven de 200 verzorgd?   

 

Zodra die update voor de Box 14 komt hoef je die extra DHCP server dan alleen maar uit te zetten.  

 

 


Leuk idee @Eddy75 alleen hoe doe je dat als leek zijnde 🤔


 

Als leek zijnde zou ik iemand bellen die daar verstand van heeft of veel lezen op internet.  Het is op zich niet zo moeilijk echter moet je wel weten wat je doet voordat je meer problemen op je netwerk veroorzaakt dan je er oplost  :)  

En anders toch maar wachten op die update voor Box 14..  Die ik ook graag wil hebben want ik wil van dat rode lampje af.  

 

 


Wat voor een Experia/KPN Box had je voor jouw V14?


de V12


Was jouw Homey Pro daar verbonden met de gewone wifi of via het extra 2.4GHz wifi kanaal?


Ik gebruik de wifi van het modem niet, ik heb aparte acces points. De homey zit aangesloten via de ethernet adapter


Ik zou heel graag willen weten hoelang het nog gaat duren voordat de Box 14 een firmware update krijgt waardoor ik mijn Homey Pro weer kan gebruiken. Ik zit te twijfelen om desnoods maar een Fritzbox aan te schaffen omdat ik niet maanden wil wachten...


Het blijft maar stil aan de KPN kant, is er nou niemand die hier iets over weet en kan delen in dit forum??


Ik kan jullie mededelen dat het niet alleen de homey betreft, ik heb hier prcies hetzelfde probleem met Home Assistant, zodra ik de V14 aansluit, krijg ik geen ipV4 adres en wisselen naar V12 geeft gelijk een ipv4 adres..

 

Ik verneem graag wat KPN voor oplossing heeft, voor dit probleem, ik zie dat de admin regelmatig tijd heev om berichten te moderaten dus verwacht dat er snel een antwoord komt

gr Hans


De firmware is eindelijk geupdate. Bij mij werkt alles weer gelukkig.


@MitchSouth welke versie heb je nu? 


De versie die ik nu heb is V14.C23.16.00


Ik heb nog een andere versie C.23.13.02


moet nog ff geduld hebben, denk ik. Op de wifi punten heb ik wel SW2C2316


Heb je het modem herstart? Ik moest hem herstarten om de update te krijgen.


Jazeker


Zal dit ook de oorzaak zijn voor het probleem dat ik met mijn Steam Deck geen verbinding kan maken?

 

De update wordt gefaseerd uitgerold? Opnieuw opgestart en fabrieksinstellingen teruggezet, maar nog geen firmware update. 


I’ve the same problem.
My modem’s version is C.23.13.02 and no update is available
After a long discussion with KPN help desk they said that they can not do anything for me.

Does anybody know what is the IPV4 gateway of the Box 14? Then I can set the IP manually(without DHCP)


Some people say they have a new version 23.16.00 on the v14 that fixes the problem with the homey pro.


Every Box 14 should have the update to 23.16.00 now. And that fixes the Home Pro problems like Bruistablet is saying. Read more here:
 

Â