Skip to main content

We hebben nieuwe experiabox 12 van kpn. Het lukt niet om de

draadloze thermostaat Honeywell T6R te koppelen. Wie weet de oplossing?

Helaas moet je de T6R indd even verbinden met de 2.4Ghz verbinding. Om te kunnen koppelen binnen het eigen netwerk.

Echter heeft KPN de box 12 zo ingeregeld dat 2.4 en 5Ghz via bandsteering samen zouden moeten werken waarmee ze denken dat ‘alle’ apparatuur in huis hiermee gevonden kan worden. Alleen werkt dat voor geen meter, en ze hebben voorlopig ook nog geen oplossing. Splitsen van de netwerken lukt helaas niet meer. 

Je bent jammergenoeg de zoveelste met dit probleem :frowning2: 

Je zou bijv een accespoint kunnen kopen/aansluiten die alleen werkt op 2.4ghz. dan kun je de T6R hierop verbinden en dan werkt die ook weer. Waarom is er eigenlijk een nieuwe box 12 gekomen? Was de oude te oud of waren er problemen?


Bedankt voor de snelle reactie. Idd vervelend dat het zo gecompliceerd is. Dan ga ik het proberen met zo’n accespoint. We hebben een nieuw abonnement bij kpn afgesloten en daar kregen we box 12. 
 


Ai, ja dan is het zeker jammer dat je hier direct tegenaan loopt,…

 


Mocht je nog twijfelen aan een uitbreiding van draadloos netwerk. Ik heb zelf een systeem van deco en hier is de 2.4 en 5.0 band prima te scheiden. Zo heb ik een aantal lampen, deurbel en camera's prima kunnen verbinden. Voordeel is dat mijn netwerk overal betrouwbare wifi heeft (huidige situatie) en ik geen gedoe heb met een probleem dat KPN dit euvel niet gemakkelijk op wil pakken want dit probleem speelt al een tijdje.


Mocht je nog twijfelen aan een uitbreiding van draadloos netwerk. Ik heb zelf een systeem van deco en hier is de 2.4 en 5.0 band prima te scheiden. Zo heb ik een aantal lampen, deurbel en camera's prima kunnen verbinden. Voordeel is dat mijn netwerk overal betrouwbare wifi heeft (huidige situatie) en ik geen gedoe heb met een probleem dat KPN dit euvel niet gemakkelijk op wil pakken want dit probleem speelt al een tijdje.

Waar twijfel je dan over? 🤔


Mocht de TS nog twijfelen om in zijn nieuwe abbonement wifi te willen uitbreiden.