Skip to main content
Beantwoord

Honeywell tr6 defect maakt geen verbinding meer met Wifi na wijzigen modeminstellingen

• May 17, 2025
  • 28 reacties
  • 190 keer bekeken

Gisteren zijn de instellingen van mijn modem gewijzigd omdat we een slechte internet verbinding hadden na de update van kpn, met werkende thermostaat. 
Nu hebben we een betere wifi verbinding, maar werkt de thermostaat niet meer!!
Hij blijft herhalen kan geen internet verbinding maken, kortdurend heeft die wifi en valt dan weer uit. De resideo Honeywell home app kent het lokale netwerk niet en doet het helemaal niet. 
Ik zie graag een oplossing tegemoet.

Beste antwoord door bnh

Is het mogelijk dat er een monteur van kpn hier naar kan komen kijken? Het is immers jullie netwerk/update… 

Heb je gedaan wat ik vroeg ?

1. Zet je WiFi standaard op g, n, ax
  2. Firewall  laag / standaard
  3. Reboot thermostaat 
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

• May 17, 2025

Gisteren zijn de instellingen van mijn modem gewijzigd ...

Wat is er gewijzigd dan?

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Het wifi signaal 2,4 en 5 ghz is gewijzigd van 20 naar 40 en van 80 naar 160 mhz. Kan hem ook niet meer terugzetten naar oude instellingen.  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 17, 2025

Beste ​@mrs.i welk merk en type modem/router gebruik je van KPN en met welke firmware?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Het wifi signaal 2,4 en 5 ghz is gewijzigd van 20 naar 40 en van 80 naar 160 mhz. Kan hem ook niet meer terugzetten naar oude instellingen.  

Normaal zou dit niet uitmaken, maar is misschien het type beveiligingsinstellingen aangepast? Bijvoorbeeld van WPA2 naar alleen WPA3? Sommige apparaten, en vooral IoT apparaten, kunnen niet met WPA3 overweg. Kan je een screenshot van je settings maken ?

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Modem box 12 

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Ik heb in de wpa instellingen niets veranderd. 

• May 17, 2025

Kan je dat niet meer terug zetten? Waarom niet? 

Kan je de 2,4 GHz WiFi standaard naar b,g,n zetten? 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Het beste is inderdaad de WiFI 2.4 GHz standaard weer terug zetten, ik denk dat het daarom niet meer werkt.
Mocht het daarna nog niet werken, kan je ook kiezen voor een hard reset, dan gaat alles weer terug naar fabrieksinstellingen.

Voorbeeld;

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Ik heb echt al van alles geprobeerd maar m’n thermostaat verbind niet met de app en vind geen lokaal netwerk. Kan deze ook niet toevoegen of verwijderen. Baal hier echt enorm van en dat alles vanwege een update… 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Ik heb echt al van alles geprobeerd maar m’n thermostaat verbind niet met de app en vind geen lokaal netwerk. Kan deze ook niet toevoegen of verwijderen. Baal hier echt enorm van en dat alles vanwege een update… 

Maar hebt u ook andere WiFi standaarden geprobeerd, het modem een harde reset gegeven en uw thermostaat een harde reset uitgevoerd?

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Ja, heb alles al gedaan. Ben hier al 2 dagen mee bezig. Alle stekkers eruit gehad. Gereset etc. en niets werkt. Heb alles teruggezet naar oorspronkelijke staat maar evengoed werkt het niet. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Ja, heb alles al gedaan. Ben hier al 2 dagen mee bezig. Alle stekkers eruit gehad. Gereset etc. en niets werkt. Heb alles teruggezet naar oorspronkelijke staat maar evengoed werkt het niet. 

Hoe staat uw firewall op het modem ?

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Hoe en waar kan ik dat zien? 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Bij Beveiliging

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Beveiliging is hoog als je dat bedoelt maar heb hier niets in gewijzigd

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Beveiliging is hoog als je dat bedoelt maar heb hier niets in gewijzigd

Kan je deze eens op laag / standaard zetten, en dan je thermostaat even opnieuw laten herstarten (stroom eraf) om te kijken of het werkt ?
Dat je niks hebt aangepast daar maakt niet uit, je bent op het punt aangekomen dat je dingen moet gaan testen omdat het anders zeker niet gaat werken.

Zet ook je WiFi standaard op g, n, ax

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Hij vind geen lokaal netwerk heb bovenstaande  stappen doorlopen maar het blijft onvindbaar.

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Is het mogelijk dat er een monteur van kpn hier naar kan komen kijken? Het is immers jullie netwerk/update… 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 17, 2025

Heb je gedaan wat ik vroeg ?

1. Zet je WiFi standaard op g, n, ax
  2. Firewall  laag / standaard
  3. Reboot thermostaat 

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Ja, alles gedaan. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Ja, alles gedaan. 

Laatste vraag, waar staat je WiFi beveiliging op ?

1. WPA2-Personal
  2. WPA2/WPA3-Personal
  3. WPA3-Personal

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Nummer 1

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

De app werkt! Nu hopen dat t zo blijft dankjewel voor de hulp op afstand. Denk dat de fout in de beveiliging zat. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Oké, gebaseerd op uw genoemde instellingen en ons advies kan ik niet meer dan dit adviseren. Heb jij nog iets toe te voegen ​@Marlon92 ?

U kunt anders een monteur inplannen, maar als het niet de 'schuld’ van KPN is, kost u dit € 89,00.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

De app werkt! Nu hopen dat t zo blijft dankjewel voor de hulp op afstand. Denk dat de fout in de beveiliging zat. 

Goed om te horen. Ik vermoed dat de uitgaande firewall na de update de verbinding blokkeerde. De uitgaande verbindingen staan nu uit, maar als je de poort van de thermostaat weet, kun je deze toevoegen aan de lijst met uitgaande verbindingen en de firewall op de middelste stand zetten.