Skip to main content
Antwoord

HP 9120e printer gaat elke dag opnieuw offline

• May 6, 2025
  • 1 reactie
  • 15 keer bekeken

Ik heb sinds een tijdje dat mijn HP 9120e printer steeds offline is.

Ik print dagelijks iets, vrijwel iedere dag is hij offline. Als ik vervolgens de printer opnieuw opstart doet hij het weer. Op de printer is de status met de wifi gewoon ‘verbonden’ en is er geen probleem zichtbaar.

Ik heb de printer een vast IP adres toegewezen op het netwerk, wat ik online kon vinden dat de oplossing zou moeten zijn, helaas heeft dit niet gehopen.

Iemand wellicht een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Ron3131. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je elke dag je printer opnieuw moet opstarten.

Hoe heb je de printer een vast IP-adres gegeven? Heb je dat gedaan via een IP reservering in het modem? Je kunt beter niet in de printer zelf het vaste IP-adres registreren, maar laten uitdelen door het modem. 

Het kan mogelijk ook een IPv6 issue zijn waar je printer last van heeft. Zou je dit eens kunnen uitschakelen in het modem. Dit doe je door te gaan naar http://192.168.2.254 → Thuisnetwerk → Internetverbinding → IPv6 en daar kun je het uitschakelen. 

Hopelijk helpt dit iets. Laat het maar weten en anders helpen we je verder!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 8, 2025

Hoi ​@Ron3131. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je elke dag je printer opnieuw moet opstarten.

Hoe heb je de printer een vast IP-adres gegeven? Heb je dat gedaan via een IP reservering in het modem? Je kunt beter niet in de printer zelf het vaste IP-adres registreren, maar laten uitdelen door het modem. 

Het kan mogelijk ook een IPv6 issue zijn waar je printer last van heeft. Zou je dit eens kunnen uitschakelen in het modem. Dit doe je door te gaan naar http://192.168.2.254 → Thuisnetwerk → Internetverbinding → IPv6 en daar kun je het uitschakelen. 

Hopelijk helpt dit iets. Laat het maar weten en anders helpen we je verder!