Skip to main content

Heb een box 12 b en sinds enkel eweken regelmatige connectie problemen met HP printer, Phillips TV en ATAG thermostaat. Wifi sterkte is perfect maar geen connectie.

Hoi @Wijkcentrale geeft rood kruis, werken andere apparaten op het Wifi netwerk wel goed, of hebben (bijvoorbeeld) mobiele telefoons ook problemen? Ik ben ook benieuwd welke versie van de software er op jouw Box 12 staat, zou je dat kunnen bekijken als je inlogt op het modem? 

Als het versienummer begint met V12 heb je een nieuwe versie, je kunt dan na het inloggen bij de Wifi instellingen WPA3 aanpassen naar WPA2, en opnieuw verbinding maken met de bewuste apparaten.


Probeer in te loggen via IP adres en/ of de login link.  Password zoals die op de achterzijde van de router wordt vermeld via computer of tel log in niet mogelijk. wrong login information.

btw, contact opgenomen met ATAG blijkt batterij probleem te zijn. Thermostaat wordt vervangen.


Staat er op het inlogscherm ook welke versie van de software er op jouw Box 12 staat?

Voor de Thermostaat scheelt het, maar de andere apparaten moeten ook nog verbonden worden.


Beste Jasper, nee enkel mooie familie foto’s met een drietal kaders…dat is het. Vandaag KPN aan de telefoon gehad. Nah, aardig persoon maar die gaf aan dat ik gewoon kan inloggen. Heb aangegeven dat ik echt wel weet hoe een admin password in te voeren. Weer geprobeerd, niets.. 

Dus back to zero.. nog suggesties?.. heb thuis office dus een printer zou top zijn. kan helaas geen wlan aansluiten op die hp.. die aansluiting is weg bezuinigd anders had ik een access point erop gezet.

Alvast bedankt.

 


Kan je dan een screenshot maken van het inlogscherm voor de zekerheid? Dan kunnen we aan de hand daarvan zien welke versie je hebt.

En heb je naast de Box 12 ook nog andere Wifi apparatuur van ons aangesloten, bijvoorbeeld SuperWifi2, SuperWifi1 of Experia Wifi's?


Is de printer ook niet via USB aan te sluiten ?

 @Wijkcentrale geeft rood kruis , dat kunnen de meeste printers naast draadloos, sommige kunnen zelfs via een LAN kabel aangesloten worden 

Persoonlijk heb ik mijn printer permanent via USB aangesloten voor een stabielere verbinding.

 

 


Reageer