Skip to main content

Is er al een oplossing voor dit probleem? Ik kan het installeren van de box 12 ook mijn printer niet meer met de wifi verbinden. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel topic)

@Marjolein1981 

Het verbindingsprobleem bij mij had betrekking op het gebruik van SuperWifi punten, waardoor de HP printer meerdere netwerken signaleerde met dezelfde namen (SSID's). En het is bij HP bekend dat dit tot problemen kan leiden.

Heb jij alleen de Box12 of maak je ook gebruik van SuperWifi punten?


Ik gebruik inderdaad ook superwifi punten. Wat zou daarvoor de oplossing kunnen zijn? 


Mogelijke oplossing is om de HP printer direct met een SuperWifi verbinden met netwerkkabel.


Dat heb ik geprobeerd, maar werkt helaas ook niet. 


Hoe had je de printer aangesloten toen het nog goed was, dus voor de Box12?

Welke printer? Wat voor router? Hoe aangesloten? Hoe heb je het nu met Box12 met SuperWifi aangesloten? Wat voor meldingen krijg je nu uit de printer als je de status data opvraagt?


Ik had mijn Hp LaserJet cp1525nw Color printer via wps aangesloten op de Experia box v9. Dat werkte prima. 
 

Ik krijg hem nu niet via wps aangesloten op de box 12, ook niet rechtstreeks op een superwifi punt. Alleen met een netwerkkabel rechtstreeks naar de box 12 is hij werkend. 
 

 


Mogelijke oplossing is om de HP printer direct met een SuperWifi verbinden met netwerkkabel.

Dat heb ik geprobeerd, maar werkt helaas ook niet. 

Heel veel WiFi printers hebben helemaal geen utp aansluiting. Maar als die dat wel heeft, dan moet dat uiteraard gewoon werken. Bekabeld aansluiten is altijd het beste en moet gewoon werken.


Heeft de wifi van de V12 dezelfde SSID (naam) en wachtwoord als wat jouw V9 ook had?


Nee de naam en t wachtwoord zijn anders. 


Nee de naam en t wachtwoord zijn anders. 

En wat als je de SSID en het wachtwoord weer hetzelfde maakt als voorheen, kan de printer dan wel weer een verbinding opzetten?


Dat kan ik proberen, maar t probleem was eigenlijk juist dat op die Ssid een aantal andere apparaten niet werkte. Bovendien ben ik nogal een leek wat dit betreft, dus dan bang dat de rest weer lastig wordt. 


Dat kan ik proberen, maar t probleem was eigenlijk juist dat op die Ssid een aantal andere apparaten niet werkte. Bovendien ben ik nogal een leek wat dit betreft, dus dan bang dat de rest weer lastig wordt. 

Dan moet je het vooral ook niet doen.

Kan je het IP adres van de printer achterhalen en in de browser naar http://<IP adres> gaan. Als het goed is kom je dan in de beheer omgeving van de printer.

Waarschijnlijk kan je daar de wifi ook handmatig instellen.


Dank voor de tips en het actieve meedenken. De rapporten en overzichten die ik kan printen geven me geen op adres. Ik ben bijna in staat een nieuwe printer te kopen. 


Ik ben bijna in staat een nieuwe printer te kopen. 

Dat lijkt me zonde.

Kan je inloggen op https://mijnmodem.kpn?

Daar kan je ook alle aangesloten apparaten bekijken met hun IP adressen.


Hij is nu niet verbonden? Dan moet ik hem eerst even met een netwerkkabel verbinden. Dat is nu lastig, zal ik morgen proberen. 


Ik ben bijna in staat een nieuwe printer te kopen. 

De kans is behoorlijk groot dat da niets uit haalt. Want het ligt niet aan de printer. Daar mankeert niets aan. Het ligt aan de apparatuur van KPN. 

Als je iets iets wilt kopen om het probleem op te lossen, koop dan een goed WiFi accesspoint wat niet van KPN is.


Als ik de foto zo bekijk, dan lijkt het erop dat de printer gewoon nog niet verbonden is met het netwerk van de Box 12. Heb je de troubleshooting op de website van HP al geprobeerd?


Nee de naam en t wachtwoord zijn anders. 

De SuperWiFi's had u al? Of zijn die er nu bij de KPN Box 12 nieuw bij?


De superwifipunten zijn meegeleverd met de box 12. Zou een WiFi versterker een optie kunnen zijn, om daar de printer mee te verbinden? 


Hallo @Marjolein1981 ,

Zeker,Zelf heb ik een Tplink RE200 wifi versterker gekocht.Ik heb dan mijn desktop boven op de ethernet poort van de versterker aangesloten,Werkt prima.Ik zag hem laatst op de website van de action voor heel weinig.Maar zelf heb ik hem niet van de action(kom daar nooit,vreselijke winkel).


https://www.action.com/nl-nl/p/tp-link-wifi-versterker/


Hallo @Marjolein1981 ,

Zeker,Zelf heb ik een Tplink RE200 wifi versterker gekocht.Ik heb dan mijn desktop boven op de ethernet poort van de versterker aangesloten,Werkt prima.

Jij hebt ook een KPN Box 12? En SuperWiFi's? 

Ik zie in je profiel dat je een Experiabox v9 hebt. Daar wil alles wel mee verbinden.

Maar of de TP-Link draadloos wil verbinden met de KPN Box 12 of SuperWiFi's, dat weet ik niet.


Jij hebt ook een KPN Box 12? En SuperWiFi's? 

Nope,V9 zonder superwifi.


 

Ik zie in je profiel dat je een Experiabox v9 hebt. Daar wil alles wel mee verbinden.

Maar die wifi versterker ondersteund ook 5GHZ.Ik vermoed dat het wel gaat werken.En sowieso is dat ding goedkoper dan een nieuwe printer,En werkt het niet breng je hem gewoon weer terug.


Als ik de foto zo bekijk, dan lijkt het erop dat de printer gewoon nog niet verbonden is met het netwerk van de Box 12. Heb je de troubleshooting op de website van HP al geprobeerd?

Ja dat heb ik geprobeerd. Nee klopt was op dat moment ook niet verbonden. Nu lukt alleen verbinding met een kabel van de printer naar de router, maar om nou m’n printer midden in de gang te zetten… ik wil hem graag, zoals eerder, draadloos verbonden.