Skip to main content

Sinds enige tijd (kan geen exacte periode aangeven) heeft mijn vrouw problemen met het verbinding met ons WiFi netwerk via haar mobiele telefoon (Huawei p20 Lite).
Andere apparaten in huis hebben hier geen problemen mee, te weten:
- Asus laptop
- MacBook Pro
- iPad 4
- iPhone 6s
- Toon

Ook andere mensen die bij ons inloggen hebben geen problemen. Ze kan wel verbinding maken met andere netwerken zoals op haar werk.

Inmiddels ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing en heb verschillende dingen geprobeerd zoals Mobiele data uitschakelen, WiFi uitschakelen, Vliegtuigmodus inschakelen, WiFi inschakelen en proberen te verbinden. Dit geeft dezelfde foutmelding.
Een harde reset heeft ook niet geholpen.
De SSID aanpassen heeft niet geholpen.

We hebben een ExperiaBox v10 waarvan de WiFi functie uitgeschakeld is, omdat we twee signaalversterkers hebben (Arcadyan). 

Inmiddels heb ik de WiFi functie weer ingeschakeld en de versterkers uitgezet, en nu kan ze wel gewoon verbinding maken, dus het lijkt aan de versterkers te liggen?

Ik moet nog kijken welk effect het uitschakelen van de versterkers heeft, want wij hebben die juist aangevraagd omdat we op zolder een heel slecht signaal hebben. Voor de zekerheid heb ik een apart 5G SSID ingesteld om te zien of het signaal op zolder daarmee beter is.
 

Ik besef dat dit niet direct een vraag is, maar meer een constatering, en ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn met dit probleem, die ook gebruik maken van signaalversterkers.

Hoi @Undutchable, welkom op het forum! Dit is helaas een bekend probleem wat ik vaker voorbij heb zien komen op dit forum.
Om er een paar te noemen:

Huawei P20 Pro, Toegang tot het netwerk ontzegd

Geen toegang tot netwerk

Wifi problemen: Toegang tot het netwerk ontzegd

Huawei: 'toegang tot netwerk ontzegd'

Huawei p20 pro 'toegang tot het netwerk ontzegd'


Vanuit KPN heb ik hier helaas geen oplossing voor.
Ik quote mezelf even uit een ander topic:
 

Helaas heb ik vanuit onze kant weinig nieuws te vertellen.
Op google vind ik meer mensen met precies ditzelfde probleem bij verschillende providers.
Op de Huawei site vindt ik dit artikel maar als dat het niet oplost vrees ik dat ik hier zo snel geen oplossing voor heb. Op het Huawei forum zie ik deze vraag echter nog niet gesteld, je zou het daar kunnen proberen!

 


Wel apart dat er zoveel mensen zijn met dit probleem, maar dat KPN geen oplossing heeft en de gebruikers doorstuurt naar de fabrikant van de toestellen. Die zullen zeer waarschijnlijk zeggen: dit is een probleem met je ISP (ik spreek uit ervaring).

Zoals ik al aan gaf deed het probleem zich bij mij voor zodra ik de WiFi versterkers ingeschakeld had. Dit lijkt me dan toch een aanwijzing om te onderzoeken?

Ook vind ik het bijzonder dat een medewerker van KPN zijn eigen antwoord (wat niet de oplossing is) als “beste antwoord” markeert.


Hoi Arjan, ik heb het antwoord gemarkeerd als beste antwoord (niet oplossing) omdat ik geen reactie meer van je gezien hebt en er helaas ook niet echt een oplossing is vanaf onze kant.
Zoals ik eerder schreef hebben meerdere mensen dit probleem, ook bij andere providers en met andere netwerkapparatuur. Het probleem lijkt in het toestel te zitten.