Skip to main content

Hebben zonnepanelen gelegd en een UTP kabel getrokken naar de omvormer.

De omvormer is de Huawei Sun 2000 3KTL-M1 die niet wil communiceren met de Experiabox 12. De nieuwste dus. We hebben de lijn getest en zien dat het signaal vanuit de omvormer naar de experiabox gaat en daar stopt het.

Wie kan me helpen welke poorten er omgezet moeten worden of aangevinkt?

 

( met de dongel doet de omvormer het overigens goed via wifi…. )

 

Hoi @sunbre ,

Werkt een laptop wel op de ethernet kabel?De box 12 vereist namelijk een goed ethernet signaal zonder te veel demping.Als je via wifi geen poorten hoeft open te zetten hoeft dat voor een ethernet verbinding ook niet.


Ipv omvormer hebben we de laptop erop aangesloten en die werkt prima.


Misschien de huawei eens resetten?Of de ethernet kabel eens verwijderen en opnieuw terugplaatsen?


Heb je al de FusionSolar app gebruikt? installatie app voor Huawei , kijk eens hoe de netwerkinstellingen staan en welk apparaat is geselecteerd , dongel wifi 4g lan….   mischien ip range aanpassen


apparaattype: stringomvormer

omvormerstatus: netverbinding

 

apparaat type: dongle

lees ik onder apparaat beheer


dat lijkt me in orde, gebruik dagelijks op me werk deze omvormers maar met een 4g dongle, er zijn ook zwarte dongles met usb aansluiting en aan de onderkant een lan aansluiting, weet van die t fijne niet want gebruiken we nooit, gaat altijd de container in lol

  • zo juist nog een gevonden en de handleiding bij de dongle zegt niets over de lan ip / ip range ….  wel status van de led en de betekenis

Plaats eens  een netgear switch ertussen, en twee kabels.

je hebt dan vaak beter signaal.


Hoi @sunbre . Welkom op het forum.

Een aantal antwoorden van anderen. Ik hoop dat er een gouden tip bij zit. Zelf kan ik je hier helaas niet bij helpen. Ik heb geen kennis van die omvormers.


Ik ga de netgear switch proberen. 

al t andere werkt helaas niet en kpn heeft nog nooit vh probleem gehoord..

ben zeker de enige met een huawei icm exp12😂