Ik heb een kpn box12b
Ik heb daarop aangesloten een hue bridge v2.
Dit hoort plug en play te zijn maar dat is het niet. Bij het aansluiten gaan de eerste 2 lampjes wel branden. De hue bridge heeft wel verbinding met de router. Ik zie de bridge ook wel staan bij verbonden apparaten in de router.
De bridge zelf geeft echter aan geen verbinding te hebben met het internet. Daarom kan ik de bridge niet koppelen in mijn app en dus ook mijn lampen niet instellen en bedienen.
Ik heb hiervoor contact gezocht met philips hue support en zij konden hier niet verder bij helpen.
Â
Hebben jullie suggesties waarom de philips hue bridge aangeeft geen internet te hebben ondanks dat hij wel een verbinding met de router heeft? De internetkabel werkt (getest met andere apparaten). Andere apparaten hebben ook succesful wifi. Ik heb het nu geprobeerd met 3 verschillende wifi apparaten (de box12b standaard wifi, de 2,4ghz wifi, en een tp link deco mesh netwerk). In alle gevallen hetzelfde probleem. Ik heb geprobeerd de bridge te zoeken op het ip adres van de bridge maar dat werkt ook niet. Ik heb zowel de bridge als de router meerdere keren gereset.
Â
Ik sta open voor suggesties. Ik heb voor anderhalf duizend euro aan philips hue lampen nog mee vanuit mijn vorige huis waar het wel werkte (daar had ik xs4all internet met een tp link deco mesh netwerk). Ik kan deze complete setup dus nu niet gebruiken, dat is vrij vervelend!